Inlägg #21: Postat: 2006-03-29 11:18:00
|
X.Yvil |
Män har verkligen nästan ALLTID haft de tyngsta och farligaste jobben, det ör ju verkligen till den manliga könsrollen, vaffan kolla bara på om vi brukar hjälpa gubbar eller gummor med deras matkassar oftare.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2006-03-29 11:24:00
|
X.Yvil |
Och det här manssamhället får faktiskt bara skit i debatten, att könsrollerna varit ett måste för oss tills nu erkänns inte, att kvinnorna har männen att tacka för så otroligt mycket i samhället, som mediciner som förlängt era liv som testats på män som ofta dött av andra manliga medicinare, p-piller, tekniska uppfinningar, demokrati, samhällsuppbyggnad osv, osv. Vi har fan byggt upp de mesta som gjort världen civiliserad.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2006-03-29 11:26:00
|
X.Yvil |
Och det har varit ett måste för att ni skulle kunna bli så frigjorda som idag. Tyvärr så har vi inte frigjort oss själva i närheten lika mycket och ni verkar inte vara särskild sugna på att hjälpa oss med det heller...
|
|
Inlägg #24: Postat: 2006-03-29 12:02:00
|
Nähädu |
Ja X.Yvil verkar ju vara en trevlig kille. En riktig karlakarl. Men det är ju intressant att han i svar 22 erkänner att könsrollerna finns.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2006-03-29 13:39:00
|
X.Yvil |
Du, nähädu, vi män blir pissade i ansiktet hela tiden av bortskämda prinsessor och deras beskyddare och nu när någon tar ton så är de tju den som får skiten.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2006-03-29 13:41:00
|
X.Yvil |
Vi män tar sån extra hänsyn till er att det är sjukt. Om vi sportar så tar vi det tusen ggr lugnare med er, låter er vinna om vi gillar er, killar driver inte på samma sätt med tjejer såsom dom umgås med varandra. När ni blivit misshandlade så bryr vi oss alla tusen ggr mer, när ni blivit våldtagna ja, män ses ju inte ens kunna bli det osv, osv.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2006-03-29 13:43:00
|
X.Yvil |
Fast en kille måste vara chanslös för att bli misshandlad han med och trots att jag känner många män som blivit avridna när dom däckat eller när dom legat och sovit...
|
|
Inlägg #28: Postat: 2006-03-29 13:45:00
|
X.Yvil |
Könsroller har blivit till eftersom det inte lämpade sig att kvinnorna försökte göra jobbet på svedjebruken eller åkern när vi var jordbrukare, eftersom inte ens våra mkt starkare kroppar pallade det, det passade sig inte heller att ni tog huvudansvaret för familjens pengar i en tid som var så full av lidande att det fanns rövare och lurendrejare överallt.
|
|
Inlägg #29: Postat: 2006-03-29 13:48:00
|
X.Yvil |
Skulle kvinnor vara handelsresande i en tid som var så hård att nästan alla ville lura en? Och där folk nästan kunde mörda en för en limpa bröd? Vi har behövts som beskyddare, men nu är samhället så civiliserat att det inte finns mening till det eller är rättvist för männen och därför är det sjukt att hela världen är full av beskyddare av kvinnor fortfarande.
|
|
Inlägg #30: Postat: 2006-03-29 13:49:00
|
Janne B |
X-Vill / För att upptäcka Annas och andras begåvning mm måste man ha en sådan själv. Endast pack kallar andra för pack osv.En god civilisations främsta kännemärke är att männen hedrar och ärar sina mödrar,fruar, systrar osv. Som regel får de då samma tillbaka.
|
|
Inlägg #31: Postat: 2006-03-29 13:52:00
|
X.Yvil |
Och det är i huvudel tack vara männens kamp och männens motstånd och männens tendenser att ta till våld för en sak som civiliserat samhället. Man kan om man är slut i huvudet argumentera för att det är dessa sidor som orsakat alla bekymmer också, men så är inte fallet, det är nöden som gjort det.
|
|
Inlägg #32: Postat: 2006-03-29 13:55:00
|
X.Yvil |
Hade inte vi agerat beskyddare så hade ni kvinnor varit CHANSLÖSA förut! Psykopater och nödgade varelser som det slagit slint för pga av dom hårda omständigheterna innan samhället civiliserades - dom skulle ha ätit er och plockat er hur fan dom ville annars. Show some F***ing apreciation - det är vi män som möjliggjort er frigörelse.
|
|
Inlägg #33: Postat: 2006-03-29 14:01:00
|
X.Yvil |
Janne, jag skiter i Anna, jag har läst hennes kommentarer här, så jag vet hur hon tänker. Och det går inte på tvärs med att jag hedrar dom som förtjänar det, men bortskämda könsrasistiska feminister, dom är inte värda mycket i min bok.
|
|
Inlägg #34: Postat: 2006-03-29 14:03:00
|
X.Yvil |
Är man beskyddare så blir man lite överordnad, men det betyder inte att man räknats ha ett högre värde, män förväntas ändå dö för kvinnor, så vårt värde ses ju som lägre än deras.
|
|
Inlägg #35: Postat: 2006-03-29 14:37:00
|
Leif-Arne |
Den store filosofiske banbrytaren Ingemar Stenmark sade en gång: "He gå int å förklar för den som int begrip". Keep up the good work Anna!
|
|
Inlägg #36: Postat: 2006-03-29 15:03:00
|
Jan E |
Vi tycks ha fått en ny frisk fläkt här i spalterna! Nåja, kanske inte frisk, men en fläkt ändå..
|
|
Inlägg #37: Postat: 2006-03-29 15:21:00
|
Nähädu |
X.Yvil, mannen som äntligen gett neanderthalaren ett ansikte på sourze.
|
|
Inlägg #38: Postat: 2006-03-29 15:36:00
|
Janne B |
33 Den som skiter i vad personer med mkt gott anseende här tycker, får finna sig i att bli betraktad som en skit själv. Som man ropar i skogen får man svar osv.
|
|
Inlägg #39: Postat: 2006-03-29 16:09:00
|
X.Yvil |
Nähädu, jag älskar din debattstil, tyckre du jag har fel i sak någonstans? Det har du i så fall inte bemött alls.
|
|
Inlägg #40: Postat: 2006-03-29 16:10:00
|
X.Yvil |
Jag skiter i vad folk tycker om mig här och jag skiter i vad Anna Drangel eller vem fan som helst som förnekar fakta och pissar på alla män genom världshistorien, tycker.
|
|