Studentrevolt, antisemitism i Paris

Inlägg #1: Postat: 2006-03-28 23:35:00
Anders Klasson
Det finns ett Forum som diskuterar
olika problem med islam:
Länk: fomi.nu där diskuterar
man bland annat den muslimska
Antisemitismen,men även mycket
mycket annat som har med islam
att göra.Folk lägger även in en hel
del länkar där till artiklar mm.
Bland annat denna:
Länk: expressen.se
Inlägg #2: Postat: 2006-03-29 01:40:00
Friskytten
Jan Myrdal har en artikel i Aftonbladet i går Eller om det var DN där han påpekar att sk. "nationella" under trettiotalet i Sverige, en Anders Fredborg nämndes, mycket väl kunde avsky nazister och deras gärningar samtidigt som de ville renodla "den nordiska rasen" och i den stilen. Myrdal är lite konstig gubbe, men har brukar var påläst, så fakta stämmer nog.
Inlägg #3: Postat: 2006-03-29 01:41:00
Friskytten
Påpekandet att läget är mer komplicerat nu än under Weimarrepubliken är oroande, men det stämmer nog. Står vi envist enade till förmån för demokrati och yttrandefrihet oavsett andra skillnader kan det klara sig ändå. Om vi slutar lägga ner försvaret då förstås.
Inlägg #4: Postat: 2006-03-29 09:42:00
Janne B
Klasson/ Den svenska Högern var förvisso Nationell på 1930 talet, men klövs i sin inställning till Hitler och judefrågan. Högerpartiet uteslöt sitt eget ungdomsförbund ur sin rörelse för att detta blivit för hitlervänligt.Detta skakade givetvis om Högen ordentligt.1948 flydde många högerväljare över till Folkpartiet som fick ett rekordval.
Inlägg #5: Postat: 2006-03-29 09:47:00
Janne B
2 Friskytten. Den lite konstige gubben Myrdal skrev en lång harang i en av tidningarna nyss, där han åter hävdade att inte sett ett enda mord 1975 och framåt i Kampuchea. Han och tre andra svenskar reste omkring där som ärade gäster, for hem och skrev en bok om nödvändigheten med revolutionen där borta. Men de såg inget anmärkningsvärt medan samtida resenärer där skrev om hemska saker. Sen kom filmen Dödens Fält mm
Inlägg #6: Postat: 2006-03-29 09:51:00
Janne B
Det mest märkliga med Myrdals artikel är nog att han kallar den mass-mördande diktaturen Pol Pots styre för "Demokratiska Kampuchea". Detta säger väl det mesta om Myrdal, tyvärr.
Inlägg #7: Postat: 2006-03-29 11:10:00
Friskytten
Svar 4. Intressant! Tycker det är slående att både högern och vänstern i dag svävar lite på målet om sina partiers historia. Men de begår ju då båda ett misstag. Nämligen att inte redovisa sina misstag öppet och säga att man lärt något av dem. Svar 6. Det där med "Demokratiska Kampuchea" är nog avgörande indicier på att herr Myrdal inte har alla hästar hemma. Tråkigt.
Inlägg #8: Postat: 2006-03-29 11:12:00
Friskytten
Annars hade jag ju hoppats på att bli rejält utskälld som "rasist" när jag refererat Myrdal och distinktionen mellan "nationella" och nazister. Och efter det hade jag tänkt fråga varför det går bra att Myrdal talar om detta men inte jag? Men aldrig får man ha riktigt roligt tydligen.
Inlägg #9: Postat: 2006-03-29 11:34:00
Janne B
Glädjen har sina begränsningar, tack och lov även sorgen.
Inlägg #10: Postat: 2006-03-30 00:11:00
Friskytten
;
Inlägg #11: Postat: 2006-03-30 15:10:00
Anders Klasson
Jag har väl på sistone filtrerat vissa
av mina tidigare tankegångar under
viss påverkan av SD:are.Men jag
vet fortfarande inte om man t.ex ska
skilja på företaget Bonnier och
familjen Bonnier. Företaget Bonnier
gillar jag inte, i allafall delvis
påminner dom om Berlusconi, fast
det kanske var lättare för Berlusconi
att erövra makten i Italien av olika
skäl. När Bonniers väl hittar nån i
släkten som har samma karissma
som Berlusconi kan det gå likadant
här med
Inlägg #12: Postat: 2006-03-30 15:21:00
Anders Klasson
Ni har rätt i att det finns både bra
och dåliga saler att säga om
Jan Myrdal, men man undrar ju hur
han tänker när han tror att Pol Pot
var nån slags Demokrat.Pol Pot
gjorde det vi Nationalister avskyr
mest av allt, Han mördade sitt
eget Folk. Ok,det finns sånt även i
den Svenska Vänstern som har folk
som i artiklar uppmanat Vita Svenskar att hata sin hudfärg som i
sin tur kan föranleda invandrare att
fysiskt angripa Vita,ett indirekt
Folkmord..
Inlägg #13: Postat: 2006-03-30 15:22:00
Anders Klasson
..Men skillnaden mot Pol Pot är att
där handlade det om ett direkt och öppet Folkmord på sitt eget Folk.
Inlägg #14: Postat: 2006-03-30 15:24:00
Anders Klasson
Därför är en av dom Nationalistiska
Grundreglerna "Hata Marxismen mer
än något annat"
Inlägg #15: Postat: 2006-03-30 16:00:00
Unto S
Ja, somliga har kiss och bajs som hjärnsubstanser! ”Det är synd om människorna” sa marxisten Strindberg!
Inlägg #16: Postat: 2006-03-30 16:17:00
Unto S
Ja stackars Ikea-chefen Ingvar Kamprad vars farföräldrar kom till Sverige som invandrare från Tyskland och bosatte sig på gården Elmtaryd i Agunnaryds socken IKEA Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd.
Laddar...