Det nya klassmärket

Inlägg #1: Postat: 2006-03-27 20:46:00
Janne B
Jag jobbade ett enda år som 17 åring med att sprutmåla bilar i nästan ovädrade lokaler. har sedan dess haft mycket sämre minne än genomsnittet. Förmodligen tar lösningsmedel som ligger som en dimnma, hårdare på en outvecklad hjärna än på en äldre dito. Sedan har jag kunnat jobba i sundare miljöer.
Inlägg #2: Postat: 2006-03-27 23:45:00
Sunny
Nästan bara rökare får KOL. Rolf har aldrig tagit en cigarett. Av de han jobbade med är 2 döda sean länge i canser. De belv runt 50.
Inlägg #3: Postat: 2006-03-28 15:46:00
Janne B
Jag har för mig att vår ärkebiskop anses vara "den främste bland jämlikar". Tänk vilket ordvrängeri..
Inlägg #4: Postat: 2006-03-30 22:50:00
Sunny
Jesus sade någonting annat. Jag håller mig till honom eftersom jag som ateist kan skita i ärkebiskopen*ler*
Inlägg #5: Postat: 2006-03-30 22:57:00
Sunny
Lite Kierkegaardslarvöversatt:
I den praktfulla domkirke fremtreder den höjvälbårne höjärvärdige geheime-genarl-ober-hov-predikant,den förnäme verdens utvalde gunstling:Han träder frem for en utvald kreds av utvalda o predikar rörd över den av honom själv utvada texten:"Gud har utvalt det i världen ringa o föraktade." O det är ingen som skrattar!!
Inlägg #6: Postat: 2006-03-30 23:03:00
Leif-Arne
4 Jag undrar lite hur man funderar som ateist, helt seriöst nu. Som jag ser det kan man inte vetenskapligt bevisa guds existens, MEN man kan å andra sidan lika lite vetenskapligt motbevisa guds existens. Alltså det enda jag vet är att jag inte vet. Utelämnad till eget högst begränsat förstånd. Ungefär agnostiker då.
Inlägg #7: Postat: 2006-03-30 23:04:00
Janne B
Ibland är gränsen mellan det rent heliga och parodin mycket svår att se..
Inlägg #8: Postat: 2006-03-30 23:07:00
Sunny
L_A Jag är egentligen agnostiker: en ateist VET o jag säger som du: Det enda jag säkert vet är att jag ingenting vet!!Samt jag är övertygad om att våra futtiga förståndsgåvor inte räcker så långt o att vi således aldrig får den vetskapen.
Inlägg #9: Postat: 2006-03-30 23:10:00
Sunny
O L-A: tänk dig en myrstack i Norrland: de myrorna tror att de lever i ett universum. De kan sälkert inte ens tänka sig termitstackarna i Afrika o defenetivt inte komunisera med dem!Så ser jag på vår planet: en myrstack o vi är myrorna.
Inlägg #10: Postat: 2006-03-30 23:11:00
Leif-Arne
8 Väl med facit i hand får vi väl se, om det sen blir stället med termostaten på fullt eller det andra, så får man väl då i förekommande fall erkänna att man hade fel. Vilket i alla fall jag med tiden börjar få en viss vana av.
Inlägg #11: Postat: 2006-03-30 23:15:00
Sunny
Eller när jag mötte en varlese som kallas Human fish: Människofisk. Den finns djupt djupt nere i en droppstengrotta i Slovenien: grottan är så stor o djup att man måste åka in med tåg den första sträckan.
Sjöarna där inne håller 8 gr konstant o det är absolut becksvart.
För turisternas skull har de byggt en liten bassäng i en av grottorna där de fångar in den här varelsen o låter den simma där uppe så att vi kan se den med våra lampor. Den liknar ett människofoster o har inga ögon.
Inlägg #12: Postat: 2006-03-30 23:18:00
Sunny
Säkert en övergångsform av tidigt liv på jorden: den har funnits i millioner av år säger vetenskapen men hittad först på 19 00 talet.
De simmar där nere i mörkret o antar att det är hela universum o för dem är det så.Antagligen är det på liknande sätt med oss?
Inlägg #13: Postat: 2006-03-30 23:20:00
Leif-Arne
9 Den metaforen ger mig associationer till två av mina favoritfilmer, dels inledningen till Moderna Tider, scenen där människorna myllrar på väg till fabriken, del Metropolis, där de underjordiska arbetarna slavar för att föda den omättlige Moloch.
Laddar...