Bye Bye Laila Freivalds Bye Bye

Inlägg #1: Postat: 2006-03-22 18:52:00
CMO
Kremlologi ;-
Inlägg #2: Postat: 2006-03-22 20:45:00
Janne B
Ja visst CMO, på min amatörnivå. Men jag minns hur Sovjets ledare ställde upp sig på Kreml-muren 1 maj varje år.Sedan skrevs det spaltkilometer om vilka som stått närmast Stalin, vilka som stod närmare förra året osv. Gorbatjov var den första ryske ledare någonsin som gick ut på gatorna med frun och pratade mned folk. Sedan beordrade han andra politrucker att göra likadant, men de vågade inte. Jo Jeltsin, "Jätten från Sibirien".
Inlägg #3: Postat: 2006-03-22 20:46:00
Janne B
CMO/ jag har en socialarbetarsjuka som går ut på att noga titta på om folks tal och kroppsspråk sammanfaller hyfsat. Men jag är nu pensionär och kan slappna av lite...
Inlägg #4: Postat: 2006-03-23 08:55:00
Anna Drangel
Janne: Det där klappandet på händerna var intressant. Hakelius skriver om det i AB. Bonk bonk kallar han det där klappandet. Typ: "jag tycker det här är otroligt obehagligt och vill bara få det överstökat så fort som möjligt". Han kanske t o m försökte ömsa skinn... Genom att klappa av sig skinnet av sina händer kanske det skulle gå att krypa ur sin egen kropp och försvinna.
Inlägg #5: Postat: 2006-03-23 10:56:00
Janne B
Anna / Då var jag inte helt ute på lösan sand. Mest slåenda var Noll ögonkontakt...i ett så viktigt skeende.
Inlägg #6: Postat: 2006-03-23 10:58:00
Janne B
Hakelius läser jag inte så ofta men har har en fin ordbehandling och ibland nya vinklar. Passar sämre i TV-sofforna.
Laddar...