En tioårig flickas värld

Inlägg #1: Postat: 2006-03-20 02:20:00
stålis
Ingen som döms för sexuella övergrepp eller våldsbrott med inslag av sadism och dylikt bör få ha vårdnad om barn. Eller djur. Sexualnidingar bör få välja mellan livstid eller kemisk kastrering.
Inlägg #2: Postat: 2006-03-20 02:21:00
stålis
Men ta även slappheten när det gäller vanvård av djur. Hur ofta läser vi inte om bönder och andra som vanvårdar djur med fruktansvärda konsekvenser? Sådana människor bör ej få äga ens en guldfisk.
Inlägg #3: Postat: 2006-03-20 10:20:00
Annika Lundgren
Bra stålis, vi har inte rätt att tiga. Inget av partierna verkar ha tagit till sig sadismen mot barn som sker av både föräldrar och myndigheter.
Inlägg #4: Postat: 2006-03-20 14:12:00
steno
Gravt störda personer är en sak.Jag tror ändå barnen fått det bättre än då agan var tillåten och till och med påbjuden i hem och skola.Det var mycket som hände i smyg på barnhem, lärarrum, korridorer för att inte tala om hemmens väggar.. I klassrum och på gator såg man den bara bråkdel av vad som förekom
Inlägg #5: Postat: 2006-03-20 22:24:00
Sunny
Stålis: nej nej nej: Inte kemisk kastering för den är helt ineffektiv! Det sjuka sitter i huvudet o det ändras inte av kemisk kastering. De bör aldrig få komma i närheten av barn,djur eller andra försvarslösa. Basta.
Inlägg #6: Postat: 2006-03-20 22:24:00
Sunny
Steno: du har ju rätt här: se mitt svar under den andra tråden!!
Inlägg #7: Postat: 2006-03-21 16:38:00
stålis
Psykiatern Thomas Eriksson har i debatten intagit olika ståndpunkter, tycks det mig. Ibland förespråkat kemisk kastrering, ibland kirurgisk.
Konstant tycks dock hans uppfattning vara, att terapi inte hjälper, att incest och pedofili inte beror på att förövaren själv fallit offer för övergrepp som barn.
Inlägg #8: Postat: 2006-03-21 16:38:00
stålis
Utan att det handlar om kanske personlighet. Det viktiga är dock brottspreventionen. Och att kastrering alltid är frivilligt, men alternativet kan vara interneringar under flera decennier.
Inlägg #9: Postat: 2006-03-21 20:42:00
Sunny
Ja fördommen att kastering hjälper florera ännu bland mindra nogräknade debattörer. Fallet Marianne i Tyskland är ju ett skolexempel men jag har dragit det så ofta här att jag antar att du känner till det?
Den flera gånger dömde pedofilen som fick välja på kastering o livstid? O kom ut för att sexmörda en 7 årig flicka. För pedofilin sitter i hjärnan.De flesta pedofiler har svårt att fixa ett sexliv med vuxna kvinnor: de är ofta impotenta.
Inlägg #10: Postat: 2006-03-21 20:45:00
Sunny
De lider ofta av kvinnohat o känner sig i underläge.Liksom en del våldtäktsmän som lider av samma syndrom så penetrerar pedofilen ofta barnet med fingrar eller redskap. Kasterering gör honom ännu mera oduglig o ökar hans kvinnohat: han blir helt enkelt farligare!
Inlägg #11: Postat: 2006-03-21 20:51:00
Sunny
Hade det varit så enkelt så skulle nog de flesta ställa upp på det?
Vad de gjorde med pappa första gången han satt inne steriliserade de honom. Han hade fått barn med så unga flcior. Både min o brorsans mammor var 15.dDt innebar att jag slapp föda pappas barn för på den tiden fans ju ingen abort.
Jo i fallet Marianne sköt modern pedofilen i rättsalen efter erkännandet.Därmed undgick jag även tvångssterilisering som drabbade syrrans mamma som för ung mor.
Laddar...