|
Inlägg #1: Postat: 2006-03-17 21:44:00
|
|
Sunny |
Gunnar: Min pappa fick 4 år för varje gång. Men oftast åkte han ju inte fast.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-03-17 22:04:00
|
|
steno |
Det finns säkert flera skyldiga. Mamman kritiserar nu socialnämnden hårt, men kanske skulle hon agerat mer.Skola, daghem, politiker. Mannens försarsadvokat överklagar, menar att mannen ska ha vård
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-03-17 22:07:00
|
|
Sunny |
Ge honom vård för all del: I fängelse!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-03-17 22:42:00
|
|
GunnarL |
1/ Sunny, jag kan bara inte förstå hur du kunde förlåta honom så som du trots allt gjorde. 2/ Vård och vård! Jag vet att det är en primitiv tanke men egentligen skulle man ju vilja att vissa kroppsdelar helt enkelt avlägsnades. Åtminstone kemisk kastrering.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-03-17 22:48:00
|
|
Sunny |
Förlåta: ja kanske för min egen skull? Eller säg snarare försona mig? Men de erfarenheter jag hade bakom mig var så mycket grövre o hade skadat mig för livet: detta var bara ännu en episod ifall du förstår hur jag menar?Man orkar inte hata hur många som helst: det tär. Nej kemisk kastrering hjälper inte: pedofili sitter i hjärnan o går inte att bota.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-03-17 22:51:00
|
|
Sunny |
Eftersom pedofilen hatar o frukar vuxna kvinnor har de ofta problem med impotens: ett barn kan de styra över ändå. En kastrering kan tvärt om göra dem ännu mera hatiska o ännu farligare. Vi måste nog inse att det finns en liten grupp män som aldrig kan få leva så nära barn någonsin igen? Både terapi o medecinering kan skötas i fängelse.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-03-17 22:55:00
|
|
Sunny |
En katrerad pedofil i Tyskland för kanske 20 år sedan kom ut o mördade en 7 årig flicka som han våldtog med något vasst föremål ,Mamman sköt ihjäl honom i rättssalen: jag minns fallet ganska tydligt.Hon kom ju i fängelse men en hel del kvinnorörelser backade upp henne.Då trodde man att det handlade om sex o att man kunde släppa ut de här männen efter kastrering.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-03-17 22:58:00
|
|
Sunny |
De vuxna kvinnor pedofilen lever med är ofta svga på annat sätt. Pappas fruar o sambos är en provkarta på temat Hjälplöshet.Mama var 15 o barnhemsunge när hon blev med barn,syrrans mamma var ensam mor med 2 barn o utstött40 tal Brorsans mamma var 15 år o piga i pappas hem. Lillasyrrans mamma var barnrhemsunge.Sista frun var invandrare o kunde inte svenska o var totalt beroende av honom.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-03-17 23:01:00
|
|
GunnarL |
OK Sunny, Du kan det här bättre än jag, men min känsla är en sådan avsky så att det skulle egentligen handla om dödsstraff. Däremot kan jag bara gratulera Dig till det förnuftiga i att inse att hat tär och förstör. Jag tror inte att jag skulle klarat det.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-03-17 23:01:00
|
|
Sunny |
Jag erkänner Gunnar att jag använt pappa som studieobjekt i mina försök att förstå: han har ju alltid fått finna sig i att ställa upp o t.ex fixa kontakten med andra pedofiler han mött på anstalt före internet Jag visste så mycket om pappa att han inte kunde neka.Jag var verkligen besatt av att få ett svar på varför människor kan göra någonting så grymt! Efter 20 år insåg jag att svaret aldrig skulle komma.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-03-17 23:12:00
|
|
Sunny |
Man får se en sådan här man som en defekt människa. Som en som föds lam. Någonting fattas. Han förstår det själv ifall han är smart s men många av dem förstår inte ens att de är felkonstruerade.De tror att barn vill ha sex med dem o försöker förföra dem.
Men de är ju samtidigt människor. Mina barns morfar : ende släkting jag kunde presentera dem.
Jag kan önska döden åt de som skadat mig värre i tidigare ålder.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-03-17 23:14:00
|
|
Sunny |
Du skulle inte sova i natt ifall jag berättade för dig vad människor är kapabla att göra emot varandra o emot små barn: tro mig: då verkar pappa nästan som en harmlös amatör! Så jag väljer att inte slösa hat på honom.
|
| |