|
Inlägg #21: Postat: 2006-03-19 21:37:00
|
|
Anders Klasson |
Du borde prova på jobbet som städare i Stockholm eller Malmö.
Jag och mina arbetskamrater var
Vänster och sossar när vi hade
verkstaden och var metallare, när vi ombildades till städfirma och vi blev
städare så blev några av oss ND:are och resten SD:are efter några år.
Verkstan är en skyddad miljö vilket
städjobbet inte är.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2006-03-19 21:39:00
|
|
Janne B |
Klasson/ Det är alltid fel att säga attkollektivet judar, muslimer eller kristna är på ett visst sätt. De är individer. Judarna ingår inte i en sammansvärjning mot varken mig eller dig. De handlar individuellt och dessa individer kan givetvis begå misstag, göra fel osv. / Miljoner judar i Östeuropa är en utfattig underklass osv.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2006-03-19 23:05:00
|
|
Anders Klasson |
Nej, till skillnad från t.ex den bruna
vänstern så tror jag inte heller på
nån judisk sammansvärjning,min
kritik åsyftar mest pappersmedia som snart enbart läses av pensionärer, det är klart att tidningarnas upplagor sjunker när vissa frågor ej får diskuteras där.TV
är en lekstuga för dom politiskt korrekta - vilket dom flesta vet och
därför tror ingen på dravvlet som
kommer från dom olika TV-kanalerna.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2006-03-19 23:21:00
|
|
Sunny |
Anders: Jag tvivlar inte ett ögonblick på att dina uppgifter stämmer: vi har ren slum i vissa förorter. Jag menar bara att det inte beror på vilken religion de här människorna har utan deras sociala situation i första hand. Men du har rättt i att vi måste våga tala om problemen: bara för att det inte bor några höjdare i Rågsved där min lya ligger så måste de få veta hur det står till där.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2006-03-19 23:32:00
|
|
Sunny |
Jag hade en arbetskamrat som bodde i Tensta Rinkeby i ett höghus. Under de år vi arbetade i hop 10 begicks mord/dråp i hennes hus 3 gånger varav 2 i hissen! Tvättstugan vågade hon inte gå ner i o sin dotter sände hon till mormor!
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2006-03-20 00:28:00
|
|
Redliner |
anders: "Tydligen så skulle Judarna tjäna på att vi kastar ut muslimerna /.../ Där det bor muslimer ser det ut som i en svinstia." Ännu en underbar kväll på Sourze var slut. Efter de sedvanliga loskorna på muslimerna hade Anders Klasson gäspat godmodigt och bestämt sig för att sova. Nästa dag väntade nya civiliserade diskussioner och välgrundade argument.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2006-03-20 02:58:00
|
|
stålis |
Ingen tycks ha läst frågorna i undersökningen. Se webbadress på tråden ovan denna.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2006-03-20 10:52:00
|
|
Janne B |
Åter igen Anders. Har du saklig kritik mot hur Bonniers driver sina tidningar så säg det klart ut, men blanda inte in om de är pingstvänner eller något annat.// Det är heller inget fel att kritisera vad judendomen eller kristendomen lär ut, formuleringar i Bibeln osv.// Men så fort du påstår att gruppen judar eller muslimer är på ett visst sätt så är det en slags förföljelse..av folkgrupp.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2006-03-20 15:33:00
|
|
Anders Klasson |
Jag gillar inte Bonniers därför att
dom strävar efter monopol på
massmedia,nu har dessutom många
Bokhandlare börjat revoltera emot
Bonniers som säljer deras böcker
för halva priset i matbutikerna.
Jag upplever Bonniers som Sveriges
motsvarighet till Silvio Berlusconi i
Italien, ok - det är bra att S B har
frispråkiga ministrar, men dom tystas ju ner och sparkas av honom
själv.Ni har väl sett Filmen Monopol
av Galenskaparna ? - om inte så gör
det så fattar ni.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2006-03-20 15:34:00
|
|
Anders Klasson |
Vi kanske nu skulle göra det stålis
bad oss om innan vi fortsätter.....
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2006-03-20 15:41:00
|
|
Anders Klasson |
Ja Sunny, vi måste tala om problemen, nu är det valrörelse
så ställ politikerna i Riksdagen
mot väggen så fort dom håller sina
tal när dom åker runt i landet. Vill
dom inte presentera några hållbara
lösningar så kan ni alltid i allafall
hota med att rösta på SD,förmodligen kommer dom att säga "nu pratar vi om nåt annat".
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2006-03-20 22:01:00
|
|
Sunny |
Ja eller så tappar de minnet kollektivt: Jag börjar skönja att politiska uppdrag tycks angripa närminnet?
De kan ju brista ut i sång oxå: vem minns nte Figgebo?
Mina ainvändningar emot Bonniers är de samma som dina: de vill ha kontroll över det skrivna ordet o alla som vill det är farliga.
|
| |