Inlägg #1: Postat: 2006-03-17 13:43:00
|
Billy Butt |
Återigen måste man på dagisnivå förklara saker och ting för Herr Nartin som uppenbarligen behöver glasögon !
Jag menar så här: Rednex & Magnus har sagt i tidningarna att de tror att Europa kommer att igenkänna dem på grund av tidigare framgångar Alcazar - Rednex m.m. och jag säger att >Europa har glömt dem så de ska inte ibilla sig att just den saken kan göra dem till favoriter.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-03-17 14:26:00
|
Nartin |
aha, du tycker att de är patetiska för att de lever på gamla meriter?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-03-17 14:58:00
|
Nartin |
svarar du förresten alltid sådär trevligt när folk inte förstår vad du menar? Och glasögon har jag redan, tacksåmycket. Kanske du kunde utrusta dig själv med lite självdistans när du ändå är ute och handlar.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-03-17 15:06:00
|
Billy Butt |
Jag svarar alltid artigt, men vissa personer såsom du som inte VILL förstå bara för att det är jag som undertecklnad artikeln skall bemötas på samma sätt som jag bemöter dig. Väx upp Nartin. Du beter dig ofta som en skojare - även om du försöker vara seriös.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-03-17 15:07:00
|
Billy Butt |
Och en sak till - jag bygger detta på alla inslag som jag läst av dig under mina tidigare artiklar. Kom med nåt vettigt någ gång för Guds skull!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-03-17 15:09:00
|
Billy Butt |
Varför du behöver glasögon? ....Om du hade läst min artikel hade du inte behövt ställa den frågan som du ställde. Det är min poäng. Ofta ställer du frågor som redan har svarats i artikeltexterna.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-03-17 15:30:00
|
Nartin |
Jag lovar komma med något vettigt när det finns något vettigt att kommentera.
Den här artikeln hade jag med lätthet kunnat skriva UTAN att ha lyssnat på låtarna. Du skriver bara "skön låt", "dålig låt", "stark låt", "svag låt" utan att förklara varför. Inga referenser, inget om själva musiken, moll eller dur, refränger och verser, starka intron eller vackra melodier, bara subjektivt dravel. Något mer substantiellt tycker jag Sourzeläsarna borde kunna kräva av dig som anlitad musikskribent.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-03-17 15:57:00
|
Billy Butt |
Nu spelar du dum! Återigen får jag läxa upp dig Nartin! har du så jävla svårt svårt för att fatta att en recensent skriver bara vad han tycker? ALLA RECENSENTER GÖR JU SÅ!!! Jag behöver inte analysera allting jag tycker när det gäller musik. Jag skriver bara VAD JAG TYCKER OM LÅTARNA...Jag behöver inte motivera varför jag tycker så.Sen kan du som läsare hålla med mig eller inte hålla med mig... så funkar det..Jag "tycker " utifrån min egen smak samt min erfaremhet inom musikvärlden.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-03-17 16:00:00
|
Billy Butt |
Och om du "hade kunnat skriva artikeln "med lätthet" VARFÖR GÖR DU INTE DET? SKRIV EN ARTIKEL i så fall istället för att köra ditt trams på kommentarssidorna. Nu avslutar jag denna diskussion oavsett vad du än svarar.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-03-17 16:18:00
|
Nartin |
en riktig recensent motiverar och beskriver. Du skriver bara "bra", "dålig" och gör några lagom vågade gissningar om att Carola eller BWO vinner. Det finns INGET i artikeln som tyder på att du har någon som helst kunskap om musik, faktiskt
|
|
Inlägg #11: Postat: 2006-03-17 16:41:00
|
Billy Butt |
Då behöver du inte läsa den!!!!! Gå lägg dig Nartin - jag tror du är lite trött... trevlig helg.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2006-03-17 16:45:00
|
Billy Butt |
Denna artikeln är inte en recension förresten. Det är en artikel i vilken jag förhandstippar lördag kvälls resultat. Mina tips kommer från mina iakttagelser inom schlager branschen som jag tror mig ha närmare daglig kontakt med än vad du har... NU HA EN TREVLIG HELG och lägg av med den här diskussion innan jag tappar tålamod med dig.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2006-03-17 17:30:00
|
Janne B |
Billy Butt går inte att fånga in i så enkla kategorier som recensent, musikproducent, författare, skribent osv. Billy är en man med väldig bredd som inte går att stoppa i ett fack.Han har dyrköpta livserfarenheter. Lever som jag fattat det i nöjesbranschen men är också i Bibelns Värld. Det märks på ordvalet ibland. Billy drabbas då och då av närmast helig vrede, som profeterna i GT.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2006-03-17 17:31:00
|
Janne B |
f. Vi har ju en dam här på Sourze som också lever i dessa Skilda Världar. Alltid läsvärd. Erkännes att jag ibland har svårt att förstå BB men vi har så oerhört olika bakgrund så jag förväntar mig inte att jag ska förstå allt. Men jag är skyldig Butt en positiv läsning, alltså en vilja att förstå. I synnerhet som jag ibland hört mummel om att BB ställt upp för folk som råkar lite illa ut. Sånt kan ju en f.d. soc.sekr./diakon uppskatta.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2006-03-17 22:12:00
|
Sunny |
Ja BB kan sina områden. Bara nu inte Carola blir sjuk: jag såg en löpsedel i dag? I så fall kan det ju gå hur som helst.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2006-03-17 22:30:00
|
Billy Butt |
Hon har varit lite förskyld, men mina källor säger mig att hon kommer att sjunga precis som vanligt. Oroa dig inte Sunny
|
|
Inlägg #17: Postat: 2006-03-17 22:36:00
|
Sunny |
Flickan har karisma o en vacker röst. Får väl ta o titta i morgon.
Det är alltid bra att försöka titta in i andras intressesvär i bland så att man vet lite vad det skrivs o pratas om.
|
|