Inlägg #21: Postat: 2006-03-16 19:31:00
|
stålis |
Eftersom jag läser mer engelska texter än svenska, må det kanske vara mig förlåtet att jag uppfattar ordet goy i en engelsk-språkig kontext? I Sverige använder naturligtvis judar "goy" enbart i bemärkelsen folk och nation.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2006-03-16 20:45:00
|
stålis |
Anna gör stor sak av "judisk makt". Jag nämner the Jewish vote och tio senatorer i amerikanska senaten som exempel, men dessa saker kommenterar inte Anna. Inte heller affären Pollard och att Israel gav den amerikanske landsförrädare
israeliskt medborgarskap. Varför? Som tack för att han överlämnat amerikanska statshemligheter? För att han har rätt till det som jude enligt the law of return?
|
|
Inlägg #23: Postat: 2006-03-16 20:46:00
|
stålis |
Jag är ganska irriterad på denna undanglidande stil och min av sårad oskuld.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2006-03-16 20:46:00
|
stålis |
Man präglas av det man läser. Här ett par artiklar som präglat mig
Länk: thenation.com
Länk: csmonitor.com
Det tråkiga är att man vet på förhand att ingen av kommer att läsa artiklar på webbadresserna.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2006-03-16 20:47:00
|
stålis |
Man präglas av det man läser. Här ett par artiklar som präglat mig
Länk: thenation.com
Länk: csmonitor.com
Det tråkiga är att man vet på förhand att ingen av er kommer att läsa artiklar på webbadresserna.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2006-03-16 20:48:00
|
stålis |
Det hela slutar som vanligt med att alla kommer att vara nöjda med sin Weltanschaung, hur surrealistisk den än är, och inget kommer att förändras, enbart på grund av intellektuell lättja.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2006-03-16 20:50:00
|
stålis |
Inte ett ord heller från Anna eller någon annan om att JK inte fann att uppmaningen till mord på judar är åtalbart, mot bakgrund av konflikten i M-Ö och på grund av att uppmanarna var muslimska invandrare. Nice. Vilken respekt man får för alla.
|
|
Inlägg #28: Postat: 2006-03-16 22:31:00
|
Sunny |
Stålis: Den interllektuella lättjan är den farligaste lättjan i världen!!! O ändå bråkar folk bara om den andra lilla bagatellättjan i vardagen.
Sitter man med en bok när i kaos ojjar sig folk: slutar jag anstränga min hjärna bryr sig ingen: jag kan till o med plocka poäng för jag har blivit "snällare" o "medgörligare."
|
|