Inlägg #1: Postat: 2006-03-15 18:51:00
|
stålis |
Din vänliga kommentar är en perfekt illustration till att man kommer längre med vänlighet än kritik.
Även om jag inte behöver skämmas för tidigare oförskämdheter fast det gör jag, lite, just nu, så blir jag naturligtvis extra glad för just ditt beröm. Mänsklig psykologi, antar jag.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-03-15 19:03:00
|
peter_ |
Tack detsamma, Stålis! Jag ber om ursäkt för de ggr jag varit elak och hämndlysten.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-03-15 20:21:00
|
Friskytten |
Med anledning av peter_:s kommentarer ovan tar jag själv tillfälligt i akt att ursäkta mig för ett eller annat tillfälle då jag själv kanske uttryckt mig mindre lämpligt eller haft en kanske mindre lämplig attityd. Alltså gentemot peter_. Dock är jag möjligen något mer optimistisk ang. möjligheten till saklig debatt i ämnet. Men vi får se...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-03-15 21:10:00
|
Daniel Wijk |
Håller med inlägg numemr ett om att du tar upp någonting viktigt; Skenheligheten hos våra svenska politiker och de äckliga med den politiska korrekhet som genomsyrar vårat samhälle.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-03-16 06:09:00
|
peter_ |
3. Tack Friskytten och jag ber även dig om ursäkt för mitt dåliga humör.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-03-16 08:37:00
|
peter_ |
4. Jag är lite allergisk mot "konsensus"-modellen. Om man i något forum enats om en beskrivning så väcker det mycket ont blod att komma utifrån och ställa nyfikna frågor. Ett litet barn tillåts säga att "jag tycker att det ser ut som att kejsaren är naken", men en vuxen pådyvlas genast lömska motiv och riskerar att lynchas.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-03-16 08:37:00
|
peter_ |
Ta sedan åsiktsmanipuleringen genom undermåliga forskningsrapporter och hur massmedia ställer sig till förfogande att publicera åsikter som om det var ovedersägliga nyheter.
|
|