Inlägg #1: Postat: 2006-03-12 12:54:00
|
Anna Veeder |
Jodå, vissa partier kvoterar för att få in minoriteter, folk från olika samhällsskikt och också kvinnor, som brukar få "hoppa upp" några snäpp på stegen genom kvoteringen. När jag skrev artikeln märkte jag att jag har många luckor angående den arabiska befolkningen, så jag tänker skriva mer om det i fortsättningen...
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-03-12 13:47:00
|
Janne B |
Ja Ramona det är väl värt att observera att den arabiska medborgarna är mycket solidariska med Israel. De har säkert svåra inre våndor ibland men de utvandrar inte till ett bättre land i närheten. För sådant finns inte. Har aldrig hört att någon av dessa är bombare eller sabotör. När de semestrar far de inte till grannländerna utan till Europa.De bekänner med fötterna.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-03-13 10:20:00
|
Ramona Danlen |
Ja Janne jag vet inte om jag ser det som att vara solidarisk mot Israel, snarare ett vettigt och mänskligt sätt att leva på i ett land som inte är ens eget. Man tar del av förmåner och ger tillbaka med respekt och aktning. Helt rätt enligt min mening. Borde alla göra som p.g.a olika anledningar inte bor i ett eget land.
|
|