Prostitution ett yrke!

Inlägg #1: Postat: 2006-03-09 11:47:00
Per W
Ursäkta att jag lägger mig i frågan till Gunnar, men jag tror de flesta kvinna som man som lever ett promiskuöst sexliv betalt eller inte betalt är känslomässigt "skadade" i barndomen oftast av tidiga sexövergrepp. Att den "skada" sedan utnyttjas av sexindustri och torskar är vedervärdigt.
Inlägg #2: Postat: 2006-03-09 11:50:00
Per W
Ingen sitter och väljer karriärvägar: "Hmm, ska jag bli prostituerad eller programmerare eller möjligtvis tandhygienist?"
Inlägg #3: Postat: 2006-03-09 11:53:00
Per W
Att sedan vrida och vända på GunnarL:s argument till att han skulle ha en nedvärderande kvinnosyn är bara komiskt.
Inlägg #4: Postat: 2006-03-09 14:46:00
Ramona Danlen
Det är få förunnat att redan i ung ålder ha en bestämd uppfattning om vad som passar i yrkeslivet. De flesta arbeten är en halkning på ett bananskal. Tro inte att du har en patentlösning på detta! Jag utger mig absolut inte för att ha någon. Däremot vill jag ha en vettig diskussion om en företelse som finns idag ,imorgon och så länge vi andas, nämligen prostitutionen!
Inlägg #5: Postat: 2006-03-09 15:44:00
GunnarL
Ramona, beträffande min kvinnosyn så anser jag att de allra flesta kvinnor är högst förtjusande och underbara varelser. Utan de kvinnor som finns i min omgivning skulle livet inte vara värt att leva! Jag hyser således den största respekt för kvinnor och motsätter mig allt som innebär att de förnedras sexuellt eller på annat sätt. Att utgöra ett stycke kött på en köttmarknad är ett exempel på en sådan förnedring.
Inlägg #6: Postat: 2006-03-09 15:45:00
GunnarL
Per W, tack för allt understöd!
Inlägg #7: Postat: 2006-03-09 16:43:00
Janne B
Jag har funderat på om jag har något nytt att tillföra debatten. Men jag anser att Ni tillsammans får fram alla viktiga spekter på detta ämne och att ni har en bra ton mot varandra...Så jag bugar mig bara tills vidare..
Inlägg #8: Postat: 2006-03-09 22:51:00
Beckisbarnet
Gunnar målar upp kvinnorna som översköna varelser på ett klassiskt höviskt sätt..

Prostitution som yrke eller ej, jag är liskom GunnarL lika upprörd över prostitutionsförespråkarnas uppenbara cynism.
Inlägg #9: Postat: 2006-03-09 23:31:00
Sunny
Per W: Jag börjar bli nyfiken på hur pass aktivt sexliv du tycker att man bör ha för att kvala in i dina lagomnormer? Är 2 samlag /veckan ok men blir det fel ifall det är med 2 olika män? Kan det tänkas att de som är aktivare än du tycker att man ska vara INTE är skadade utan att det är din önskan om likriktning även inom detta området som är en barndomsskada? Vågar du ens leka med tanken? De som har ett sunt sexliv brukar strunta i att leka sexpolis för andra
Inlägg #10: Postat: 2006-03-10 15:09:00
Per W
Jag har inga lagomnormer och är inte "sexpolis". Promiskuitet är att tvångsmässigt ha frekvent sex för att få känna erkännande och värde.
Det är det tvångsmässiga som kan utnyttjas av andra jag menar, inte frekvensen eller med vilka eller hur många.
Inlägg #11: Postat: 2006-03-10 22:08:00
GunnarL
8/ Beckisbarnet, "klassiskt höviskt sätt... " Det var lite roligt för det slog inte mig själv. Jag skrev vad jag kände. Antagligen har jag haft otrolig tur i livet för det är faktiskt precis så jag upplever det.
Inlägg #12: Postat: 2006-03-10 22:18:00
Sunny
Per: Aha då förstår jag. Har sett det problemet några gånger.
Gunnar: Du uttrycker dig alltid vänligt o höviskt.
Inlägg #13: Postat: 2006-03-10 23:01:00
GunnarL
12/ Åh, tack Sunny! Det är väl inte riktigt sant men jag suger i mig berömmet ändå!
Laddar...