|
Inlägg #1: Postat: 2001-07-27 10:35:00
|
|
Elisabeth |
Jobbade som kassörska för fyra år sedan, och PLUkoderna kommer jag fortfarande ihåg!
Har aldrig blivit så utskälld som jag blve där, bakom kassan... Kul skrivet!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-07-27 10:57:00
|
|
suz |
jobbade som kassörska för 25 år sen, faan vad jag hatade det ! jag tog alltid betalt för billigaste äppelsorten för hur skulle jag kunna veta vilket äpple som var vilket när det fanns 5-6 sorters äpplen, eller 5-6 sorters lösvikts gröna bönor, man fick aldrig info av chefen i butiken och blev man kissnödig eller hade mens så fick man inte gå på toa mer än när det var lunch,,jag bemödar mej alltid om att vara trevlig mot servicepersonal :
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-07-27 11:06:00
|
|
suz |
höll på at glömma, du skrev så jag helt plötsligt kom i håg massor av dumheter och hur mycket jag hatade det jobbet,,eller snarare dom kunder som är så dumma mot en kassörska för at hon inget är värd, bra text :
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-07-27 13:19:00
|
|
Nettan Holmström |
He he he, måste säga att jag också känner igen mig. Jag brukade i bland gå hem med ångest bara för att jag tänkt så dumt om alla kunder. Men vissa förtjänar det *garv*
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-07-28 12:45:00
|
|
Leila |
Kanske är det lite bättre på Pressbyrån, där kostar all frukt lika mycket. Men olika PLU finns det gott om ändå.
Hemska är de tankar man ibland tänker samtidigt som man fyrar av sitt allra trevligaste leende till idioten framför sig.
Bra text! Vi hörs, om jag överlever mina fyra resterande veckor på jobbet, vill säga...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-07-29 18:52:00
|
|
malin |
jag förstår dig precis.
jag jobbar som restaurang biträde och stå ofta i kassan.det är alltid den som står i kassan som får allt skit av kunden och måste då alltid vara trevlig tillbaka fast man har fått världens utskällning.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-07-29 23:21:00
|
|
lajza |
Ett tips från någon som står i rökos och serverar flottig korv och pulvermos till illaluktande badgäster och skrikiga skitungar soliga dagar; när du träffar på typer som är otrevliga och du befinner dig i maktunderläge och inte kan svara tillbaka, föreställ dig att personen i fråga inte har något på sig på underkroppen. Skorta/ blus strumpor och skor allena. Det brukar i alla fall funka för mig... Kram/ Lajza
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-08-01 14:37:00
|
|
Veronica, 15 år |
Tycker synd om dig!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-08-05 01:56:00
|
|
Juanita Zanetti |
Vad är det för fjaniga människor som håller på så?De saknar något i sina liv, kanske att de saknar ett liv.Jag väljer fel kassa ganska ofta men det är alltid på de som står i kön och inte pga hon\han som sitter i kassan.Snart börjar skolan och då slipper vi sånt skit, jag jobbar som receptionen och det suger.Gubbar som vill prata med en och visa att de har makt. SUGER!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2001-08-05 01:58:00
|
|
Franco Digeos |
Är det inte bara och be de suga på rofrukten och dra ut? Jag tycker synd om dig, vilka idioter det existerar. Akademiker snobbar, jag är själv akademiker men inte fan är jag en snobb, ciao bella.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-11-05 15:16:00
|
|
C |
Det här var kul: "Kattsand. Varför är jag inte förvånad? Människor som har katt är i nio fall av tio riktigt uttryckslösa människor."
|
| |