|
Inlägg #1: Postat: 2006-03-08 18:11:00
|
|
Daniel Wijk |
Ändra på vad? Att utreda våld mot andra människor? Män råkar ut för 75 av våldet i Sverige idag enligt BRÅ. Kan vi inte hantera alla människor lika istället för att använda könsfascism? Resten av din post fattade jag inte alls var informationen kom ifrån...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-03-09 14:04:00
|
|
Mysan |
Därför att i alla vård jobb nästan så år det kvinnor.I mansjobb nästan bara män.From dagis lär sig män att kvinnor vårdar.Män snickrar.Redan där börjar allla skillnader.Sen blir det bara värre.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-03-09 14:05:00
|
|
Mysan |
Därför att i alla vård jobb nästan så år det kvinnor.I mansjobb nästan bara män.From dagis lär sig män att kvinnor vårdar.Män snickrar.Redan där börjar allla skillnader.Sen blir det bara värre.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-03-09 14:26:00
|
|
Janne B |
Jag höll på att ramla av stolen i går då folk från Socialstyrelsen sa i SR att våra dagis/förskolor bara förvärrar könsrollstänkandet. jag har i 30 år trott på motsatsen/ Såg i går en skämntteckning. 10 barn hade fått var sin leksakshäst. Flickorna satte sig genast ner och kammade manen på sina hästar. Pojkarna rusade omkring och använde sina hästar som en slags flygplan högt över huvudet.....
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-03-09 14:28:00
|
|
Janne B |
Vad ska man dra för slutsats. Lägga ner förskolorna som misslyckats eller konstatera att stat och kommun ska inte uppfostra oss? Jag ställer frågan öppen.
|
| |