Herpes smittar inte

Inlägg #1: Postat: 2006-03-08 15:40:00
Stefan Whilde
Det räcker tyvärr inte med den gamla naturvetenskapen som motargument, wertix. Du får allt komma med något bättre, helst sett ur ett globalt medicinskt perspektiv.
Inlägg #2: Postat: 2006-03-08 15:44:00
Stefan Whilde
Den seriösa forskning som du syftar till finns tillgänglig var än du söker den, men du bör välja forskning som inte på något sätt sponsrats/betalats av skolmedicinsk eller annan medicinsk verksamhet. Den får alltså inte ha något som helst samband med läkemedelsföretag, enskilda läkare eller grupper av läkare eller med specifika sjukhus.
Inlägg #3: Postat: 2006-03-08 16:29:00
wertix
"Det räcker tyvärr inte med den gamla naturvetenskapen"

...ok, men då handlar det hela mer om tro. Ge inte sken av att objektiv vetenskap ligger bakom påståendena i din artikel i så fall.

"men du bör välja forskning som inte på något sätt sponsrats/betalats av skolmedicinsk eller annan medicinsk verksamhet."

Till skillnad från dig anser jag att riktig forskning som bygger på empirisk vetenskap har bra mycket större trovärdighet än medicinmän, homeopater och andra kvacksalvare.
Inlägg #4: Postat: 2006-03-08 16:51:00
Leif-Arne
3 Visst är det sant att där inte finns en absolut vetenskaplig sanning. Men man bör anstränga sig så långt det går mha. gamle Popper. Vad jag vet så är den så kallade skolmedcinen underkastad vetenskaplig prövning, medan många av referenserna i så kallad alternativ medicin är av mer grumlig art. "Provad vid vårt institut i Schweiz" typ.
Inlägg #5: Postat: 2006-03-08 18:41:00
Daniel Wijk
"Visst är det sant att där inte finns en absolut vetenskaplig sanning." 112? I naturvetenskapen så lever man efter tanken att det FINNS en absolut vetenskaplig sanning. Iallafall inom det naturvetenskapliga området.
Inlägg #6: Postat: 2006-03-08 21:36:00
wertix
"I naturvetenskapen så lever man efter tanken att det FINNS en absolut vetenskaplig sanning."

Gör man?
Jag som trodde att vetenskap handlade om att förutsättningslöst försöka förstå världen genom undersöka den empiriskt.
Laddar...