Dags att införa en internationell mansdag?

Inlägg #1: Postat: 2006-03-08 12:19:00
stålis
Peter Althin menar jag.
Inlägg #2: Postat: 2006-03-08 12:21:00
stålis
Vidare sa att man att många oskyldigt dömda män satt fängslade för sexbrott. Ingen oskyldig skall dömas och fängslas, men speciellt vanhedrande måste det vara att bli oskyldigt dömt för sexbrott.
Inlägg #3: Postat: 2006-03-08 12:21:00
stålis
Förlåt alla slarvfel i texten ovan.
Inlägg #4: Postat: 2006-03-08 12:25:00
stålis
En sak man kan undra över är hur de kvinnor är funtade som medvetet beljuger sina barns far i vårdnadstvister? Är de lämpliga föräldrar? Borde de inte fråntas vårdnaden om sina barn om de fullt medvetet falskligen anklagar sina barns far för incest? Kan sånt verkligen vara vanligt?
Inlägg #5: Postat: 2006-03-08 12:28:00
stålis
Och en annan sak som länge förvånat mig, är uppgiften vanlig hos Jan Myrdal att ca 10 procent av alla barn har en annan far än de tror - och som deras officiella pappa tror också. Detta med tanke på dina ord om "psykisk misshandel" av män. Ja, skulle inte en sådan sak kunna lyftas fram på en Internationell Mansdag?
Inlägg #6: Postat: 2006-03-08 12:56:00
Annika Lundgren
Stålis: Jag håller med dig! Det skulle inte förvåna mig om det var ett vanligt fenomen.
Inlägg #7: Postat: 2006-03-08 13:11:00
Janne B
Ingen uppföljning skriver du stålis. Ja med det oändliga antal kanaler vi har nu så är det nästan omöjligt att väcka uppståndelse eller harm över någonting som är lite djupt eller svårt. Ytligheten snabbheten dominerar helt våra media. När vi bara hade två TVkanaler fanns det mkt att diskutera på kafferaster mm. NU är det kanske bara en av tio som programmet om vårdnadstvister. Hur skapar man en opinion då??
Inlägg #8: Postat: 2006-03-08 13:14:00
Janne B
Jag är väldigt glad över detta media. Maillistor kan säkert också vara bra. Men jag försöker skapa "Frisinnade Klubben" i ett litet samhälle. Ett samtalsgäng över en god lunch och lite kaffe. Med Närvarande Ansikten.Jag saknar det, jag har tid. Men finns det intresse för ett lokalt samtalsforum??
Inlägg #9: Postat: 2006-03-08 19:15:00
stålis
Bästa dam, bästa herre, har ej hunnit formulera det allra minsta svar på era repliker, men nu har jag läst. Tänk er: Bellmans "Glimmande nymf", jag äter fisk, skaldjur, pasta, dansk feta framför datorn. Snart Tv och dvd. Gräsänkling på Kvinnodan.
Vettigare svar i morron el. när jag hunnit tänka ut nåt smartare.
Laddar...