Medan Europa sov del II

Inlägg #1: Postat: 2006-03-07 17:33:00
Friskytten
Ja, man har ju till och med raderat ut ordet "ursprungsbefolkningen" ur diskussionen och lämnat den till samerna! 20 000 personer cirka enligt uppgift!
Inlägg #2: Postat: 2006-03-07 17:45:00
stålis
Här passar det in att påminna om hur ordet "rasist" är synonymt med elak vit man. Ibland elak vit kvinna,men mest elak vit man.
Teoretiskt håller förstås alla utom Unto möjligtvis med om att även invandrare kan vara rasister. Kan vara! Snacka om understatement!
Inlägg #3: Postat: 2006-03-07 17:49:00
stålis
Men det är liksom ett stående inslag i moraliteten om de inskränkta xenofober, de goda vita Leif-Arne, Jan E, Mona Sahlin, TV4, samt Unto och de ädla antirasistiska invandrarna. Tänk om så inskränkta och paranoida och rasistiska personer som du och jag, Friskytten, blev kompisar med en imam och helt plötsligt insåg vår skuld. Mea culpa, mea maximum culpa.
Inlägg #4: Postat: 2006-03-07 17:58:00
Leif-Arne
3 Nog verkar du ha anlag för att bli en fulländad konspirationsteoretiker.
Om jag i den andra tråden hävdar att var och en skall bli bedömd utifrån sina helt egna egenskaper, hur får du det då till att "invandrare" én mass skulle vara utan rasism. Skulle jag då tillämpa någonslags omvänd positiv rasism? Det är med rasister som med det förkättrade bofinken "de kan se ut hur fan som helst"
Inlägg #5: Postat: 2006-03-07 18:14:00
stålis
4/ Hur kan det komma sig att "rasist" avser vit elak människa och inte svart elak människa, eller gul elak människa? För att vara jättekonkret. AMF:s Magaluf-reklam:
"värsta svennestället." Okej. Turkiet "värsta blattestället".
Inlägg #6: Postat: 2006-03-07 18:14:00
stålis
Tror du att AMF skulle göra en sån reklam? Två svenska, blonda jobbers möts på ett plan. Den äldre säger "ska du till vad-nu-de-där -badorterna heter i Långbortistan"? Den yngre svarar "hallå, det är ju värsta blattestället, nej, jag skall till Island". "Bra, jag var orolig ett tag."
Laddar...