Alexander Bard - en underskattad ikon

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2006-03-06 09:38:00
Billy Butt
Ditt inlägg bevisar hur dåligt informerad du är om den svenska musikbranschen. Alexander Bard ÄR faktiskt en av landets bästa låtskrivare just nu. Han har mera framgångar utomlands än någon annan svensk med undantag förstås av ABBA. Det är bara att det skrivs inte så mycket om detta.
Inlägg #2: Postat: 2006-03-06 09:41:00
Billy Butt
Medierna belyser inte alltid allting om kända personer. Ett exempel som rör undertecknad: Alla i Sverige tror att ABBAs Dancing Queen är den mest kända svensk originallåt i USA men det är den inte. Den mest kända svensk orig. låt i USA heter "Its Christmas in New York" vars upphovsman råkar vara undertecknad. Det visste du inte Anna Drangel - därför att pressen har knappast skrivit om saken.
Inlägg #3: Postat: 2006-03-06 09:43:00
Billy Butt
Pressen intresserar sig mest för skandaler kring artister och kändisar. Resultatet blir att du känner Alex Bard för hans skandaler och du känner mig pga ett våldtäktsmål. Som jag skrev ovan så är du inte så välinformerad.
Inlägg #4: Postat: 2006-03-06 09:57:00
Anna Drangel
Att säga att jag är dåligt informerad för att jag inte anser A. Bards musik vara genialisk är dumt. Han kanske är en av de mest anlitade låtskrivare just nu, men det är inte detsamma som att vara den bästa. Och vem bestämmer det förresten.
Inlägg #5: Postat: 2006-03-06 10:03:00
Anna Drangel
När det gäller Bard som person har jag inga som helst synpunkter. Skandalen kring hans elitlista tycker jag är löjlig och överdriven. När det gäller "It´s Christmas in New York" som tydligen du? skrivit förstod jag inte riktigt kopplingen. Men visste du förresten att jag är en fantastisk låtskrivare Billy? Nej, jag visste väl det...
Inlägg #6: Postat: 2006-03-06 10:08:00
Anna Drangel
När det gäller dig, känner jag i första hand till dig från tiden då du var in the limelight som musikproducent och inte pga våldtäktsmålet, så det så!
Inlägg #7: Postat: 2006-03-06 10:10:00
Billy Butt
Kopplingen var en illustration om hur lite pressen skriver om vissa saker i samband med kända personer. När man koncentrerar sig på skandaler m.m. då får inte allmänheten hela informationen om en persons meriter. Så gäller för Bard och min grej var bara som ett exempel av hur det kan bli.
Inlägg #8: Postat: 2006-03-06 10:13:00
Billy Butt
När jag sklrtiver att Bard är en av Sveriges bästa lptskrivare så tillägger jag "just nu" - för det är han - JUST NU. Meriten mäts av framgångarna enligt branschorganisationen - men det vet du säkert inte så mycket om och jag orkar inte upplysa dig. Hursomhelst även om du inte gillar Bards musik så är han väldigt framgångsrik just nu. Ett annat ex. han är mer fra,gångsrik i världen än exempelvis Robin som är just nu en av Sveriges mest framgpngsrikaste artister och låtskrivare.
Inlägg #9: Postat: 2006-03-06 11:02:00
Nartin
Det är något mycket mystiskt med denna "Its Christmas in New York". Jag söker på allmusic.com men hittar INGEN referns till denna förmodat jättekända sång. Det finns några som heter "Christmas in New York" men den är skriven av andra personer.
Inlägg #10: Postat: 2006-03-06 11:13:00
Anna Drangel
Att skriva att Bard är en av de mest "framgångsrika" låtskrivarna är en sak, men att skriva "bästa låtskrivaren just nu" blir fel - om du inte tillägger "enligt branschorganisationen", vilket du inte gjorde. Petitess kan tyckas, men inte när man är ett musikfan av musik.
Inlägg #11: Postat: 2006-03-06 11:20:00
Anna Drangel
Bard må vara mer framgångsrik än Robyn - I wouldn´t care less, men du... Robyn stavas faktiskt med Y och inte I. Om det inte är Robin Hood du syftar på.
Inlägg #12: Postat: 2006-03-06 11:27:00
Nartin
Björn och Benny är miljardärer från royalties på sina låtar. Är du Billy också miljardär på royalties från "Its Christmas in New York"?
Inlägg #13: Postat: 2006-03-06 12:35:00
Billy Butt
Anna Om du söker under "Its Christmas in New York" på Google kan du få upp massor av träff.... sök annars på mitt namn där finns det länkar över allt...
Inlägg #14: Postat: 2006-03-06 12:37:00
Billy Butt
Till Nartin - Jag har faktiskt tjänat en och annan milöjon på låten - Tro mig! Den gick på den världsberömda Radio City Music Halöls stora julshow i 18 års tid och den finns i praktiskt taget varje amerikansk julsångbok. Amerikanare känner till den ungefär som vi känner till "Hej Tomtegubbar!"
Inlägg #15: Postat: 2006-03-06 12:39:00
Billy Butt
Förresten jag skrev inte att min låt har tjänat mer pengar än Dancing queen. Jag sa att den är mer allmänt kländ av amerikanare än Dancing queen och jag vågar står för detta!!
Inlägg #16: Postat: 2006-03-06 12:46:00
Billy Butt
ANNA - När du söker på Google - det finns massor av träff under "Its Christmas in New York, men om du skriver så här o sökfältet ..."Its Christmas in New York Billy Butt" då får du upp träffen om min låt
Inlägg #17: Postat: 2006-03-06 13:00:00
Nartin
Så bra, där ser man. Julsånger är kanske bra business!
Inlägg #18: Postat: 2006-03-06 13:29:00
Billy Butt
Julsånger är en kanon business därför att till skillnad från vanliga låtar lever julsånger kvart år efter år!
Inlägg #19: Postat: 2006-03-06 13:38:00
Nartin
Jag skall göra ett försök. Jag skriver en julsång och mailar den till dig, billy :-
Tänkt tema: "De Trasigas Jul"
Om fattiga barn som har det svårt, men ändå får besök av tomten och hur mycket det betyder för dem.
Kanske inget för Radio City Music Hall, men den blir en given hit på V:s nästa julfest!
Inlägg #20: Postat: 2006-03-06 13:41:00
Billy Butt
Det där var ditt bästa inlägg någonsin Nartin. Skicka låten till mig genom Sourze redaktion. Jag lovar resencera den!!!!
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...