Gärningsmannen är en kvinna

Den här tråden diskuterar artikeln Gärningsmannen är en kvinna.
Inlägg #1: Postat: 2006-03-05 21:35:00
Daniel Wijk
Tack för recensionen! Nu blir jag tvungen att skaffa dom böckerna vid nästa löning :-
Inlägg #2: Postat: 2006-03-06 15:01:00
susanna s
den ena boken har jag redan men jag får skaffa den andra verkar mycket intressant. Fast för mig är det inga nyheter direkt är man insatt ifrågan vetman att det är så
Inlägg #3: Postat: 2006-03-06 16:39:00
Unto S
Jag vet inte! Jag har svårt för dina texter. Det spirar fram oärlighet och falskhet mellan raderna. För välmåendes skull bör jag nog inte läsa dig.
Inlägg #4: Postat: 2006-03-07 10:01:00
Mysan
Kvalificerat skitsnack! Förutom knutby och några få till så vet jag inte många kvinnor som våldtar män.För det första det går inte för mannen ifrånga skulle slå till dig.
Inlägg #5: Postat: 2006-03-07 12:00:00
stålis
Skall texten tolkas som att det inte skett en ökning av t ex utomhusvåldtäkter de senaste 50 åren? 30 åren? 20 åren? Vad? Att butiksrånen inte ökat? Att narkotikabrotten inte ökat? Att barnmisshandeln inte ökat? Att "ungdomsrånen" alltid varit på samma nivå? Att värdetransportrånen inte ökat? Å andra sidan finns det ju de som förnekar förintelsen också. Och att amerikanerna varit på månen, att jorden är rund Flat Earth Society, utvecklingsläran, och de som tror på astrologi.
Inlägg #6: Postat: 2006-03-07 13:16:00
Redliner
våldet har alltid ökat och blivit värre i medierna. varenda dag, år efter år, har våldet ökat i sverige enligt medierna. det är alltså ingen nyhet. därför tycker jag att det är intressant att ta del av andra vinklar. här är tre intressanta länkar:
Inlägg #7: Postat: 2006-03-07 13:33:00
Redliner
vi måste ha två saker i minnet. dels måste vi förstå att människor är rädda på riktigt, och att en del faktiskt har blivit utsatta för brott. dessa människor ska alltid tas på allvar. men vi måste också förstå att en myt om ökad brottslighet gagnar starka krafter. för medierna innebär det ökad lösnummerförsäljning, och för vissa politiska partier innebär det fler röster. det finns alltså människor som tjänar pengar på att göra oss räddare än vi kanske behöver vara.
Inlägg #8: Postat: 2006-03-09 12:41:00
Mysan
Män kan inte våldtas! Män kan inte bli ihjälslagen av en kvinna.Man slår inte den som är större.
Inlägg #9: Postat: 2009-08-02 14:59:00
Jocke S-43
Apropå integration och annat "jämställdhet" var väl, kanske möjligen, också tänkt som en form av "integration" Här en verkligt bra artikel som särskilt på slutet ställer de viktiga frågorna. De som fortfarande inte kommer fram i media och politik.
Laddar...