Prostitution ett yrke!

Inlägg #1: Postat: 2006-03-05 14:05:00
Sunny
Du har rätt i det. Min son frågade en gång efter extra jobb som manlig strippa födelsedagar,firmafester etc Jag avrådde då klimatet i Sverige skulle brännmärka honom för alltid.
Inlägg #2: Postat: 2006-03-05 14:07:00
Sunny
Skulle någon av bernen visat sig vilja göra karriär som strippa så måste de först utvandra,. Inte så långt: de flesta länder i EU har nu infört männskliga rättigheter för alla dvs även sexarbetare. Holland,Belgien eller Tyskland hade jag nog föreslaget.
Inlägg #3: Postat: 2006-03-05 14:08:00
Sunny
Det blev inte så. Barnen inte bernen valde helt andra yrken.
Inlägg #4: Postat: 2006-03-05 15:49:00
Urban
Fast där håller jag inte med Sunny: Manliga strippor är absolut inte stigmatiserade på samma sätt som kvinnliga. Inom bögvärlden så är det ju snudd på högstatus. Hade jag en pojkvän som var strippa så skulle jag vara mycket stolt över det. Se på Fredrik Eklund som åkte till USA, spelade in gayporrfilm, skrev en bok som recenserades på kultursidorna och nu jobbar som fastighetsmäklare. Offer my ass, det får kvinnor vara ;-
Inlägg #5: Postat: 2006-03-05 18:56:00
Sunny
Uraban: du har rät till en viss punkt! Det är ju så att män i vår kultur inte KAN vara offer enligt de PK så de klarar sig bättre än kvinnorna.
Men i en vårdnadstvist är det ett handikapp fortfarande att vara pappa: Är mamma dagisfröken o pappa manlig strippa så tror jag utgången är viss?
Inlägg #6: Postat: 2006-03-05 20:09:00
nina40
Det är en milsvid skillnad på att strippa och knulla torskar! Känner många malliga, starka strippor men bara vrak till horor... Jag förstår inte alla som propagerar för fri prostitution - är ni känslomässigt helt avtrubbade eller smygtorskar?
Inlägg #7: Postat: 2006-03-05 21:37:00
Urban
känner två som horat men nu gått vidare till annan verksamhet med sina egna företag. två av de klokaste människor jag känner faktiskt. jag är varken avtrubbad eller torsk utan intresserad av hur frågan kan lösas utifrån det mänskliga förnuftet. att du sitter och "känner" en massa saker nina40 ger jag inte ett vitten för. sorry.
Inlägg #8: Postat: 2006-03-05 23:12:00
Sunny
Urban: Hela Rosea är full av starka horor så jag känner massor!
Jag känner 2 doktorander,3 författare ,en riksdagskvinna, en psykolog o en advokat mm som horat på de bordeller där jag strippat!
Tråkigt nog blir deras sociala liv en katstrof ifall de går ut öppet.
Inlägg #9: Postat: 2006-03-06 10:07:00
Urban
tråkigt nog så är det bara hororna som kan göra jobbet att motarbeta stigmatiseringen och verka för en legalisering av hela verksamheten. ingen annan kan göra det jobbet. denna fråga är, som jag ser det, den mest kontroversiella "kvinnofrågan" av de alla. ungefär som bögar tog tag i den mest tabubelagda "mansfrågan". de första bögarna som kämpade fick säkert ett helvete socialt, men vi drar alla nytta av det idag.
Laddar...