Prostitution ett yrke!

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2006-03-04 13:37:00
peter_
Hej Sunny,
du och jag har ju diskuterat detta tidigare och jag kom ju fram till att ni bör få organisera er osv, eftersom det ni gör är lagligt. Jag har en fråga till dig, hur vanligt tror du det är att sexarbetare har blivit sexuellt kränkta som barn?
Inlägg #2: Postat: 2006-03-04 14:24:00
Michael Lundahl
peter: Det du säger är en eventuellt intressant fråga. Så varför agerar du inte för att 1 ta reda på hur många som är det 2 vilken betydelse det har. Det finns väldigt många sådana här fakta som saknas i den här debatten och som inte tas reda på. Utredningen inför sexköpslagen visade på att frågro som den du ställer finns inte besvarade i undersökningar eller forskning.
Inlägg #3: Postat: 2006-03-04 14:26:00
Michael Lundahl
Men man tar inte reda på detta. Varför? Jo därför att man gör - som du och Elina m.fl - ett antagande att "De är nog incestoffer hela bunten"... och låter det antagandet styra. Och om man redan "vet" att alla horor är emotionellt skadade incestoffer... då behöver man ju inte forska på det. Och vad än värre är: om man började forksa på detat, då skulle det ju kunna visa sig att man hade fel...
Inlägg #4: Postat: 2006-03-04 14:28:00
Michael Lundahl
Vilket i så fall skulle ebvisa att det man så länge kämpat för har man gjort på felaktiga grunder... av ren okunskap. Hur många av alla dessa passionerade sexarbetesmotståndare tror du skulle våga ställa sig upp och säga "Näe... jag hade visst fel. Prostittion kan fungera"? Därav att mycket starkt skäl till att hålla fast vid fördomarna hellre än att ta reda på fakta.
Inlägg #5: Postat: 2006-03-04 14:51:00
peter_
2-4. Jag hoppar nog över den här diskussionen. Jag har haft influensa i en vecka och orkar inte reagera på Michael Lundahls olika påståenden om mig, vad jag tycker osv.
Inlägg #6: Postat: 2006-03-04 16:59:00
Friskytten
Då hoppas jag att du kryar på dig, tar reda på fakta i frågan du ställde, och sedan återkommer.
Inlägg #7: Postat: 2006-03-04 17:03:00
peter_
6. Det där verkade vara en ren spydighet. Var det det?
Inlägg #8: Postat: 2006-03-04 17:04:00
peter_
Om du efterfrågar dessa fakta, vänligen skaffa dem själv.
Inlägg #9: Postat: 2006-03-04 17:05:00
Friskytten
Nej, jag skulle kalla det för ett litet nålstick inlindat i vänlighet.
Inlägg #10: Postat: 2006-03-04 17:08:00
peter_
Gör dig inte besvär. Du verkar inte greppa läget.
Inlägg #11: Postat: 2006-03-04 17:10:00
Friskytten
Jag grepper läget till 100. Du påstår att du är sjuk, men stannar kvar och diskuterar. I själva verket saknar du argument och tillåter dig att bli uppretad när flera personer påpekar detta för dig. Bestäm dig: Vila eller ta reda på fakta.
Inlägg #12: Postat: 2006-03-04 17:12:00
peter_
Tyvärr, ditt påhopp verkar bara förvirrat. Har dagen varit dålig?
Inlägg #13: Postat: 2006-03-04 17:16:00
peter_
För att hjälpa dig lite på traven. Ta och titta på 5 igen. Förstår du vad som står där? 2-4 hänvisar till kommentarerna 2-4. Det är dem jag hänvisar till när jag säget att jag hoppar över den diskussionen. Har du något särskilt uppdrag att tillrättavisa folk eller är du bara sån?
Inlägg #14: Postat: 2006-03-04 17:54:00
Sunny
Peter 1 Vi vet ju att många människor av båda könen blir kränkta som barn: både sexuellt o på andra sätt. Det är svårt att upskatta hur många sådana barn som hamnar i /väljer udda yrken? En undersökning visade ju att poliser o militärer hade en stor andel kränkta pojkar: revanchlust?
Jag kan titta på mina närmaste. Båda mina systrer blev kränkta hela sin barndom o båda blev hemmafruar Ytterst monogama: de har båda säkerligen bara haft sex med sina makar.
Inlägg #15: Postat: 2006-03-04 17:59:00
Sunny
Men pappa som påstod att han i sin tur varit utsatt som barn blev först polis: sedan militär. Exakt som myten.Jag blev strippa men det utlöstes när min dotter dog o livet förändrades.Min bästis som har över 50 år som stolt hora vbakom sig har inte varit kränkt av någon alls som ung. Men av de som växte upp på barnhem blev många missbrukare o bland missbrukare är gatuprostitution förmodligen sista chansen?de har ju inte blivit knarkare av sin prostitution utan tvärtom
Inlägg #16: Postat: 2006-03-04 18:03:00
Sunny
Missbrukare kan inte kallas lyckliga horor lika lite som de kan kallas lyckliga städerskor eller lyckliga journalister.Uttrycket lyckliga horor är urlöjligt: Inte säger vi lyckliga vårdbiträden eller lyckliga kassabiträden?Vi är alla lyckliga o olyckliga: våra liv är tunga o de är lätta: allsammans hör till livet. INGEN är lycklig hela tiden utom möjligen dåren?
Inlägg #17: Postat: 2006-03-04 18:05:00
peter_
Tack Sunny. Det är intressant att diskutera med mogna människor. Som du förstår så frågar jag dig rakt på sak eftersom du även tidigare uppvisat stor personlig styrka och öppenhet att dela med dig av dina erfarenheter.
Inlägg #18: Postat: 2006-03-04 18:05:00
peter_
Jag är ute efter fakta så då ställer jag en fråga till dem som jag tror har kunskap om det hela. Alla sexuellt kränkta barn hamnar inte i sexhandel. Hur är det med de som hamnar i sexhandel, kan en majoritet ha varit utsatta för sexuella kränkningar som barn? Om det är så, så kan en psykisk skada spela in i att de senare hamnat i sexhandeln. Om det till äventyrs skulle vara så, så är det något att fundera vidare över.
Inlägg #19: Postat: 2006-03-04 18:43:00
Sunny
Man kan ju kränka barn på flera sätt:inte bara sexuellt. Ren barnmisshandel orsakar säkert ungfär liknande trauman? Vi 4 systrar hittade en bror av säkert 3-4Han blev misshandlad nästan till döds som liten av en styvfar: han var svårrare skadad än någon av oss systrar psykiskt.Genombitter o full av hat!
Inlägg #20: Postat: 2006-03-04 18:47:00
Sunny
Som du förstår så haltar myterna en aning: Det är minst lika många små flickor som blir sexuellt utnyttjade som pojkar?
Varför har vi då inte lika många eller fler kvinnliga pedofiler i nästa generation? Myten säger oss ju att förrövaren är ett offer.
O om offer för sexuella övergrepp hamnar i prostitutionen: varför är det så få killar o så många flickor där då?
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...