Prostitution ett yrke!

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2006-03-04 13:22:00
Michael Lundahl
Den dag du upptäckar att din dotter *är* en hora/porrskådis/strippa... vad gör du då? Den dagen så lovar jag dig att du hade önskat att den där "svanmärkningen" - i form av ett socialt skyddsnätverk av den sort som alla andra knegare åtnjuter - hade funnits där. Den dagen är det skit samma att du *ville* att hon inte skulle bli det.
Inlägg #2: Postat: 2006-03-04 13:38:00
Sunny
Elina: jag vill att alla döttrar för varje prostituerad är någons dotter o söner det finns även prostituerade mänska ha rätt till det sociala trygghetsnätet via skatt ,sjukförsäkring o pension.
Läs gärna min atrikel om konferensen i Bryssel.Min allra bästa väninnna deltog: Hon har varit prostituerad i mera än 50 år!
Inlägg #3: Postat: 2006-03-04 13:39:00
Sunny
Efter alla mina år inom porrbranchen och min livslånga vänskap med prostituerade av båda könen så tycker jag att jag vet vad jag talar om.
Inlägg #4: Postat: 2006-03-04 13:43:00
Sunny
Att göra utsattta människor totalt rättslösa som vi gör i Sverige är totalt oetiskt o omoraliskt i mina ögon.
Om något av mina barn arbetat i sexbranchen skulle mitt första o viktigaste råd bli: Emigrera till ett Eu land där du får mänskliga rättigheter så att du kommer att arbeta tryggt o kunna byta jobb någon gång i framtiden!
Inlägg #5: Postat: 2006-03-04 14:18:00
Elina
Så tragiskt!
Inlägg #6: Postat: 2006-03-04 15:13:00
Michael Lundahl
Svar 5: Elina, det som är tragiskt är att Sunny har rätt: sexarbetare *görs* rättslösa. De fråntas rätten att yttra sigm, organisera sig, ibland till och med sådana saker som att använda sina pengar så gäller exempelvis i Sverige... kopplerilagen... och allt detta görs för - som det i bästa hyckleri heter - "Deras eget bästa".
Inlägg #7: Postat: 2006-03-04 16:55:00
Friskytten
Jag påstår att prostitutionsmotståndarna är de allra värsta kvinnohatarna man kan hitta. De gör nämligen allt de kan komma på för att förstöra för prostituerade, som ju vanligen är kvinnor. Och så skyller de på männen! När jag tänker efter så är dessa människor även de värsta manshatarna följaktligen.
Inlägg #8: Postat: 2006-03-04 16:58:00
Friskytten
En sak till. Vad i h-lv-t- har en enda människa att göra med vilket yrke en annan människas barn väljer? Va? Jag tror så här: De som använder denna fråga om "dina barn" är sådana som själva antingen kapitalt misslyckats med sina egna barns fostran, eller fått en kapitalt misslyckas fostran själva. Men det är ju lättare att "ta itu" med andra än sig själv som bekant.
Inlägg #9: Postat: 2006-03-04 17:27:00
peter_
7-8.Lugna ned dig. Du verkar ha gått i totalspinn. Man måste tänka klart i frågan och om det är rätt att ta bort prostitution så upprör det väl mest torskarna?
Inlägg #10: Postat: 2006-03-04 17:42:00
Friskytten
Jag märker nu att jag ett ögonblick glömde bort att de som allra mest livnär sitt inre liv på att försöka skapa skuld och skamkänslor hos andra genom sin totala obenägenhet att att intressera sig för sakfrågor, och sin besatthet att "komma nära" den andra debattören intresserar sig för 1 feminism, 2 mångkultur eller "rasistbekämpning" och 3 prostitutionsbegränsning. Men alla kan vi ha en dålig dag. Man är inte mer än människa.
Inlägg #11: Postat: 2006-03-04 17:45:00
Sunny
Fris 7 Det är kvinnorna inom Rocks o andra Pk gr som jobbar emot de kvinnor som står lägst ner på samhällstegen. I andra land driver kvinnorörelsen på kravet för mänskliga rättigheter till sexarbetarna. I Sverige skiter elitkvinnorörelsen i "dessa sina systrar" Konferansen i Bryssel fick ekon. stöd av det sociala i många länder:inte Sverige. Alla föreningar fick sina resor betalda utom Sveriges. Ämnet avhandlades Anna Lind rummet i Eup. DET kunde de svenska inte stoppa
Inlägg #12: Postat: 2006-03-04 20:39:00
stålis
9/Så du menar att Friskytten är torsk? Intressant logik. Milton Friedman, rådgivare åt Chile-juntan och förespråkare av legalisering av knark, är alltså knarkare, förutom då nobelpristagare i nationalekonomi? Och alla som tycker det var fel att fängsla David Irving är nynazister?
Inlägg #13: Postat: 2006-03-04 20:42:00
stålis
9 forts./ Så man tar bort prostitutionen med förmyndarpolitik? Man har inte lyckats ta bort knarket med förbud. Tvärtom skulle jag vilja påstå. Och alkoholkonsumtionen ökar trots att vi fortfarande har statligt spritmonopol.
Inlägg #14: Postat: 2006-03-04 21:04:00
peter_
12. Den slutsatsen verkar onekligen logiskt utmanande. Jag hänger inte med riktigt på liknelserna.
13. Stålis, det dyker upp alla möjliga som kommenterar och missförstår och jag har inte brytt mig om att försvara mig mot anklagelserna jag fått. Om du fått intryck av att jag förespråkat någon ändring överhuvudtaget så kolla igen.
Inlägg #15: Postat: 2006-03-04 21:04:00
peter_
Jag har frågat Sunny om hon har en uppfattning om sexuella kränkningar och benägenheten att bli sexarbetare. Jag har motiverat frågan med att OM det skulle vara ett starkt samband, så skulle det påverka mitt ställningstagande till sexhandel. Hon, med sin insideinformation, har inte bekräftat att det skulle vara så. I övrigt har ett par typer tjafsat lite. Jag måste ha trampat en del på tårna. Dig också?
Inlägg #16: Postat: 2006-03-04 21:47:00
stålis
Tja, jag förespråkar Liverpool-modellen, dvs. heroin och kokain via recept för att heroinister skall slippa prostituera sig eller göra inbrott och råna, samt riskera överdoser. Oroar mig för att en sån lagändring skulle skicka fel signaler, men folk börjar knarka ändå, så då kanske man skall ordna så att de landar så mjukt som möjligt och så att inte tredje man kommer i kläm.
Inlägg #17: Postat: 2006-03-04 21:48:00
stålis
Om man nu verkligen bryr sig om brottsoffer, knarkare och prostituerade och inte ivrar för förbud av icke redovisade ideologiska skäl.
Ibland kan ju ytterlighetsgrupper ingå oheliga allianser.
Inlägg #18: Postat: 2006-03-04 22:08:00
stålis
Många människors ställningstaganden bygger på antipati eller sympati för den företeelse man vill förbjuda alternativt legalisera. Ett mer rationellt förhållningssätt är att gå igenom för- och nackdelar med en viss policy, och sen ta ställning utifrån den policy som medför minst nackdelar för det stora flertalet människor. Även om det kan ta emot rent känslomässigt.
Inlägg #19: Postat: 2006-03-04 22:27:00
stålis
Du är en förbudsmänniska peter_ Du ifrågasätter till med rätten att bruka alkohol, har du skrivit. Lägger man ihop det med att du berömt mina invandringskritiska och multi-kulti-kritiska artiklar, så framträder för mig bilden av en nationaldemokrat eller oberoende nationalist. Har jag rätt eller fel?
Inlägg #20: Postat: 2006-03-04 22:28:00
Sunny
Stålis: Liverpoolmodellen är den jag oxå föredrar av de nu tillämpade. Den reducerar skadorna effektivast.
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...