Prostitution ett yrke!

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2006-03-04 13:13:00
Michael Lundahl
Många yrken har avigsidor. Faktum är att de flesta har det. Många som jobbar med så kallade "hedervärda" yrken pensioneras som vrak. Varför är det enbart i fallet med sexarbete som förekomsten av avigsidor talar för yrkets avskaffande och inte i alla andra fall?
Inlägg #2: Postat: 2006-03-04 13:16:00
Michael Lundahl
Att kalla Ramonas artikel för en "illa skriven provokation" och iutfrån detta summariskt avfärda den är också att summariskt avfärda vad en stor mängd prostituerade har att säga. et som Ramona skriver om är är nämligen *exakt* vad de prostituerade som aktiverar sig kräver: att få bli respekterade och behandlade som alla andra knegare. Att avsiktligt blunda för detta är att uppvisa en självgodhet och arrogans utan dess like.
Inlägg #3: Postat: 2006-03-04 13:18:00
Michael Lundahl
Om det är dig någon tröst Jan E så är du inte ensam i detta. De flesta prostitutionsmotståndare gör nämligen samma sak... d.v.s. sätter sig på skyhöga hästar och håller deras egen uppfattning för så självklart god att de skiter i sexarbetarna... vilket även det är något som de senare avskyr och kämpar emot.
Inlägg #4: Postat: 2006-03-04 13:20:00
Michael Lundahl
Ingen har någonsin blivit hjälpt av att bli osynliggjord, förnedrad och ignorerad. Jan E, vad får dig då att tro att den taktiken skall lyckas i det här fallet? Eller det kanske ä så att du bryr dig inte gentligen utan som så många andra mest gör det för att kunna klappa sig själv på ryggen och tycka "F-n vad duktig jag är!"
Inlägg #5: Postat: 2006-03-04 16:52:00
Friskytten
Svar 1: Enligt uppgift jobbar en 1 procent av sophämtare till pension. Resten är utslitna. Varför skrivs det inte om detta? Varför går inte svenska ministrar in i internationell debatt inför olika idrottsevenemang och påpekar det orimliga i den massophämtning som sophämtare kommer "att tvingas till" i samband med evenemangen? Därför att att PK-ister inte kan få moralisk erektion av sophämtare, men väl av tanken på prostituerade, och vad de sysslar med.
Inlägg #6: Postat: 2006-03-04 17:52:00
stålis
Cyniker? Vem är mest cyniker, den som vill inhösta applåder från de skenheliga eller den som tänker i orsak och verkan? En ledstjärna för mig är skadereduceringsaspekten. Hur reducerar man IRL de negativa följderna av ett socialt problem som prostitution och knark? Och varför är dessa företeelser ett problem? Kan en del av problemen som förknippas med de avskydda handlingarna egentligen vara konsekvenser av att man försöker förbjuda dem? Dvs. att man förvärrar med förbud?
Inlägg #7: Postat: 2006-03-04 17:56:00
stålis
Jag står alltså för en helhetsyn, men jag tvivlar på ML och Ramona gör det. Man kan alltså befara att de blundar för de negativa konsekvenserna av den repressiva narkotikapolitiken.
Inlägg #8: Postat: 2006-03-05 00:01:00
stålis
Sitter på jobbet och myser åt tanken på hur Jan E måste tänka "inte kul" när han läser debattrådarna här. Hur den invandringskritiska fronten visserligen faller samman i gräl mellan Friskytten och peter_, hur jag utan något moraliserande frågar peter_ om han är nationaldemokrat, om hur jag *en passent* nämner för megaman att jag intressar mig för konspirationsteorier och lämnar adress till John Birch-tidning.
Inlägg #9: Postat: 2006-03-05 00:01:00
stålis
Och allt detta med anledning av en nyliberal artikel av en f.d. nydemokrat. Livet är underbart!
Inlägg #10: Postat: 2006-03-05 04:30:00
peter_
8. Jag sitter här då influensan väckt mig med huvudvärk och kan bara beklaga att jag dragits in i en skitdiskussion. Rörig och full med missförstånd. I debatten här så har jag endast påmint om att jag anser att sexarbetare bör få organsiera sig som andra, eftersom det de gör är lagligt, samt haft en diskussion med Sunny om huruvida sexuella kränkningar kan sätta normala spärrar ur spel och möjliggöra sexarbete.
Inlägg #11: Postat: 2006-03-05 04:30:00
peter_
Det är nog saker jag skrivit i andra kommentatorsfält som dragit på mig aggressionerna. Det mest sannolika är väl mina hyllningar av Olof Palme.
Inlägg #12: Postat: 2006-03-05 11:11:00
Ramona Danlen
Aggressioner uppstår då någon tror sig vara mer kunnig och andra är idioter. Inget är mer fel. Jag har säkert gjort mig skyldig till sådan provokation förr. Alla kan inte tycka lika. Det bara är så. Men diskutera lär vi oss undan för undan.
Inlägg #13: Postat: 2006-03-05 11:14:00
peter_
Suck. Jag tror att vi sänder på olika våglängder. Kommunikationen fungerar inte iallafall.
Inlägg #14: Postat: 2006-03-05 11:16:00
peter_
Aggressioner uppstår av många olika skäl. Vad jag förstår så vill du också passa på att ge mig en känga?
Inlägg #15: Postat: 2006-03-05 11:21:00
peter_
Sourze diskussionerna har tappat mycket vitalitet. Sura kepsgubbar och gummor tillrättavisar till höger och vänster och överröstar dem som de inte tycker om. Det verkar vara samma typer som ligger vid mittlinjen och kör 80 på 90-väg, och vägrar släppa fram bakomvarande trafik. Såvitt jag kan se så har alla unga skribenter skrämts iväg eller tappat intresset.
Inlägg #16: Postat: 2006-03-05 11:27:00
peter_
Jag ser inte heller någon poäng med att fortsätta umgänget. Synd, för det finns onekligen en del personer kvar här som man kan ha givande diskussioner med.
Inlägg #17: Postat: 2006-03-05 11:41:00
Janne B
Peter. Det gäller nog att välja både diskussioner och partners. Jag undviker förolämpare. De som döljer viktiga fakta.De som stelnat och inte vill lära nytt.Provocera måste vara tillåtet, men man kan inte helt lämna verkligheten. Så Peter kom igen då flunsan gett sig lite. Solen skiner i spåret.
Inlägg #18: Postat: 2006-03-05 11:45:00
Janne B
Jag tycker det är stimulerande att 300-700 läser mina artiklar och att en enda artikel kan dra 200 kommenterer. Då känns det meningsfullt att fortsätta.
Inlägg #19: Postat: 2006-03-05 13:53:00
Sunny
Peter: Du har smittat mig för jag är förkyld jag oxå! Nej det är barnbarnen: deär vandrande smittohäradar de små livet! Du ska inte ta lilla vid dig ifall du får konstiga reaktioner i ämnet: själv brukar jag få mordhot när jag skriver om mitt medlemskap I Rosea eller om min strippkarriär!Det är ju inte mittt problem.
Inlägg #20: Postat: 2006-03-05 13:57:00
Sunny
Tråkigare är nog att när jag skrev "Breven till pappa " här på Sourze hände samma sak. Det var unga flickor ifrån ett forum för "överlevare" som de lite dramatiskt kallade sig som kallade mig pediofilkramare o gärningsman själv när jag hade skrivit att man inte behöver få resten av sitt liv förstört efter en våldtäkt.Att jag umgicks med pappa provoceradedem enormt o deras hat var fullkomligt rasande.På sin sajt sitter de bara o ältar hur dåligt de mår i hur mycket de skär sig.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...