Prostitution ett yrke!

Inlägg #1: Postat: 2006-03-04 00:45:00
Lars Nilsson
Och varför tycker ingen synd om manliga gayprostituerade? Har dom inga hallickar så därför är dom inga offer? Eller tror man att sådan inte finns? Men visst, så är det också bara Sverige som har infört den sinnessvaga lagstiftningen om att köparen är boven och säljaren totalt oskyldig och är ett offer. Och det här moralen tror man skall sprida sig som en löpeld över världen!
Inlägg #2: Postat: 2006-03-04 00:53:00
Lars Nilsson
En enfaldig fråga man alltid får om man inte till 100 köper den offentliga doktrinen är: Skulle Du vilja att Din egen dotter blir prostituerad? Därmed förutsätts att man är tyst för resten av dagen. Svaret är att det finns åtskilliga sysselsättningar, bla horeri, som jag inte vill att min dotter skall syssla med.
Inlägg #3: Postat: 2006-03-04 01:01:00
Lars Nilsson
Såg för några år sedan ett BBC- program om filmporr i USA. Av det framgick att man betalde upp till 25,000 dollar i veckan till kvinnliga porrstjärnor. Någon brist på kvinnliga sökanden fanns. Män, som tjänade väsentligt mindre, var det däremot brist på.
Inlägg #4: Postat: 2006-03-04 01:03:00
Lars Nilsson
Fanns "inte" skall det stå förstås!
Inlägg #5: Postat: 2006-03-04 09:26:00
Ramona Danlen
Hej Lars, ja frågan om vad ens dotter ska och inte ska göra är det som ska tysta debatten. Själv kan jag inte säga ja eller nej eftersom jag inte har några barn. Men jag håller med dig att som förälder har man säkert önskningar om vad ens barn ska bli men det ska vara barnet vid 18 års ålder som ska välja sin livsbana och det med hurrarop av föräldrarna så länge det inte är kriminalitet barnet vill äga sig åt.
Inlägg #6: Postat: 2006-03-04 09:26:00
Ramona Danlen
Hej Lars, ja frågan om vad ens dotter ska och inte ska göra är det som ska tysta debatten. Själv kan jag inte säga ja eller nej eftersom jag inte har några barn. Men jag håller med dig att som förälder har man säkert önskningar om vad ens barn ska bli men det ska vara barnet vid 18 års ålder som ska välja sin livsbana och det med hurrarop av föräldrarna så länge det inte är kriminalitet barnet vill äga sig åt.
Inlägg #7: Postat: 2006-03-04 09:39:00
Michael Lundahl
Kul att se att ämnet återupplivats. Jag trodde jag hade tjatat alla trötta om det här. : För att möta frågan "Vill du att din dotter blir xxx" så ställ motfrågan: "Vad gör du den dag som din dotter *är* xxx?"
Länk: sourze.se
Inlägg #8: Postat: 2006-03-04 10:16:00
susanna s
Hellre att mitt barn arbetar som frivillig prostituerad, än at tnått av mina barn tvingas in i nått av arbetsförmedningens förnedrande vuxendagis för en svältersättning
Inlägg #9: Postat: 2006-03-04 11:24:00
Friskytten
Man måste medge att MM var tidigt ute 2002 med denna artikel som nämns i Svar 7, och var modig den gången. Artikeln är helt OK, och det känns skrämmande att skumma igenom kommentarerna till den och se att de flesta helt enkelt inte begrep vad där stod. Det är nästan dags att återpublicera i stort sett utan ändring, och se vad kommentarerna blir i dag. Nu har folk hunnit tänka till lite och många har jobbat sig ur den värsta statsstyrda moralistiska hjärntvätten i frågan tror jag.
Inlägg #10: Postat: 2006-03-05 10:58:00
Ramona Danlen
Jag skrev "Tillåt statliga bordeller" den 15 augusti 2002. Kommentarerna är nog ganska lika. Men det är alltid lika kul att ha dem.
Laddar...