Maria Carlshamre lyftet för F!?

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2006-03-02 22:53:00
ts
Enligt polisrapporten brukade även hon oprovocerat slå sin man t.ex. i huvudet, brukade provcera och förnedra honom, hon hjälpte aldrig till hemma, hon var extremt svartsjuk och terroriserade sin mans nya fru, etc etc.
Inlägg #2: Postat: 2006-03-02 22:54:00
ts
Allt står i polisrapporten, men knappast i någon svensk tidning.
Inlägg #3: Postat: 2006-03-03 08:23:00
Friskytten
Det hela stinker feministiskt rättshaveri. Om någon skulle få och våga undersöka alla liknande fall är jag säker på att det finns många ärenden där ett par helt enkelt varit i slagsmål men att mannen är den som blir dömd och kvinnan blir straffri. Betänk att kvinnlige vice riksåklagaren lyckades hålla en man i fängelse i åratal för falsk incest genom att undanhålla bevis. Hur ska det då inte se ut i vanliga tingrätter och hovrätter?
Inlägg #4: Postat: 2006-03-03 08:30:00
peter_
3. Det stämmer nog. Dessutom, i deras undersökningar om mäns våld mot kvinnor räknas all typ av våld in, exvis en knuff, men även de fall där kvinnan enbart känt sig hotad. Jag är helt övertygad om att kvinnors våld mot män, definierat på det viset, är avsevärt större än mäns våld mot kvinnor. Jag är också övertygad om att mörkertalet för våld mot män av kvinnor är avsevärt större i alla grader av våld.
Inlägg #5: Postat: 2006-03-03 08:31:00
peter_
Ändå, försöker fisarna få folk att tro att de siffror de tagit fram, på det vilseledande sättet, visar hur vanligt det är att män misshandlar kvinnor.
Inlägg #6: Postat: 2006-03-03 08:37:00
peter_
Ja förresten, inte bara det utan även en manifestation av det svenska patriarkatets förtryck av kvinnan. Det får inte tolkas som att alkohol och droger kan ha haft en inverkan på dessa mäns våldsbenägenhet utan det ska förstås som patriarkatets kontrollerande maktutövning.
Inlägg #7: Postat: 2006-03-03 08:41:00
peter_
Vilken makalös, skamlös fräckhet att utnyttja dessa offer och förövares problem för att vinna anhängare för en sak som inte alls syftar till att lösa de problem dessa har. Många fisar motsätter sig att våldsamma män ska få någon form av terapi, eftersom de ju är normala och kunde vara vilken man som helst. Orsaken är ju att männen förtrycker kvinnorna via den patriarkala könsmaktsordningen. Fy f-n vilken skamlös fräckhet!
Inlägg #8: Postat: 2006-03-03 08:42:00
peter_
BC och GS har väl iofs utmärkt sig för just det, nämligen skamlös fräckhet.
Inlägg #9: Postat: 2006-03-03 09:07:00
Ramona Danlen
Om det står i polisrapporten betyder det att hennes x sagt detta? Eller betyder det att sanningen står där? Jag vet inte vilket som är sant. Det jag däremot vet är att MC vill ha kvar makten och den kan hon inte få genom att vara kvar i Fp.
Inlägg #10: Postat: 2006-03-03 10:45:00
Jan E
Nu skenar ni allt iväg stärkta av er antifeminism. Jag tänker inte hoppa på detta tåg av allmän Carlshamre-bashing bara för att jag är besviken på henne. Sign ts väljer ut saker ur polisrapporten som passar honom. Saker som talar för MC skiter han i. Detta ger förstås betyg 0 i trovärdighet. Att MC skulle ha vunnit sin plats i EP genom att framställa sig som ett stackars misshandelsoffer är rent struntprat. Hon har trots allt andra kvaliteter.
Inlägg #11: Postat: 2006-03-03 10:45:00
Jan E
f/ Sant är att MC en gång brutit två fingrar på sin man. Det låter ju allvarligt, men i själva verket gick det till så att hon vid ett tillfälle smällde igen en dörr som skadade makens hand. Antifeminister är missnöjda över att hon inte dömdes för denna mansmisshandel.
Inlägg #12: Postat: 2006-03-03 10:46:00
Jan E
f/ Men att hon inte dömdes kanske möjligen beror på att det våld hon utövade genom att smälla igen en dörr som oturligt skadade makens hand bedömdes som ringa i förhållande till den fleråriga systematiska misshandel som mannen utsatte MC för. Så kan det vara. Men vi kan inte säkert veta. Men vi kan framförallt inte utgå ifrån att domstolar alltid dömer till kvinnans fördel i misshandelsmål.
Inlägg #13: Postat: 2006-03-03 10:54:00
peter_
10. Nja, jag har inte hört talas om det där med misshandel förut. Vad jag vet är hon dömd för bokföringsbrott, uppbär en synnerligen välbetald plats i EU-parlamentet för FPs räkning trots att FP vill bli av med henne. Använder tiden för att förbereda sin karriär i ett annat parti. Om det stämmer är hon skamlöst fräck, typ Gudrun Schymann.
Inlägg #14: Postat: 2006-03-03 11:05:00
Jan E
Misshandelshistorien har det skrivits mycket om, hennes ex dömdes. Däremot har hon dömts till villkorligt och böter för bokföringsbrott. Att hon nu sitter kvar för fp i EP är det jag är mest förbannad över.
Inlägg #15: Postat: 2006-03-03 11:18:00
Jan E
Sä här har MC sagt: "Kom ihåg att jag blev invald på personkryss. Jag har stöd av mina väljare och fortsätter mitt uppdrag i Bryssel". Undrar hur hon kan veta att hon har stöd av sina väljare? Jag kryssade in henne, men jag stöder definitivt inte att hon nu sitter på ett fp-mandat och förbereder en valkampanj tillsammans med Schyman!
Inlägg #16: Postat: 2006-03-03 13:32:00
Nähädu
Lustigt att se hur sourzes egna korsriddare i antifeminismens namn alltid drar lans så fort tillfälle ges. Jan E har naturligtvis rätt. Det retar mig som satan att hon sitter på en välbetald förtroendepost för fp och smider planer som går stick i stäv med fps politiska agenda.
Inlägg #17: Postat: 2006-03-03 13:47:00
peter_
Jahadu, och du blir lika upprörd varje gång de ifrågasätts. Har du försökt bemöta kritiken med argument någon gång? Jag kommer inte ihåg.
Inlägg #18: Postat: 2006-03-03 14:35:00
Nähädu
Den "kritik" som du torgfört här upprör mig föga och är knappast värd att bemöta. Att du inte gillar F! är ditt val. Jag har inget till övers för dem heller, FYI. Vill du veta mina argument så är det bara att leta här på sourze och på typ feminetik.se.
Inlägg #19: Postat: 2006-03-03 14:37:00
peter_
Ja, det är iallafall meningslöst att diskutera med arroganta personer.
Inlägg #20: Postat: 2006-03-03 14:47:00
peter_
Så fort man råkar komma in på feminismen så kommer du som en självutnämnd ordningsman och försöker näpsa en med en hånfull kommentar. Jag har dock inte påminna mig om att du framfört något argument, tyvärr.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...