Det var nog Christer Petersson som sköt Olof Palme

Inlägg #1: Postat: 2006-03-01 18:48:00
Janne B
jan E/ Det var nog en bra sammanfattning av Leif GW:s åsikter. men jag blev rätt skakad i går av några bilder som visade att pistolskottet placerats på cm rätt för att mosa ryggraden och sedan gå vidare till andra vitala organ. Som om en kirurg hållit i pistolen.Sekunderna efter lades det an ett exakt lika skott mot Lisbeth, som dock vred sig undan...reflexmässigt.
Inlägg #2: Postat: 2006-03-01 23:27:00
Jan E
Ja, ytterligare en faktor som inte direkt talar för att det är CP. Att han med det yviga rörelsesätt han hade, frusen och med tjack i fickan, skulle ha varit kapabel till två såna precisionsskott förefaller osannolikt.
Inlägg #3: Postat: 2006-03-02 01:46:00
E-rock
Såvitt jag förstod så hade CP inte tjacket i fickan - han hade det i blodet. Alla uppgifter om CP vid tiden för mordet, bl a de från anabola-Roger, säger att CP var hög som aldrig förr. Det som är graverande då är att man antar att CP kan känna igenexempelvis anabola-Roger trots att han är hög som fan, men att han skulle blanda ihop Cedergren och Palme. Cg hade mustasch vid tillfället. Vidare antar man också att CP skulle blanda ihop Lisbeth med Cg:s flickvän - en 30-årig narkotikamissbrukare.
Inlägg #4: Postat: 2006-03-02 08:49:00
Janne B
Jag skulle tro att vi inte kommer så mycket längre i denna fråga, för de som stod CP och andra gangsters nära håller på att dö ut.Mer sannolikt då att en polis eller militär på sin dödsbädd säger något nytt och viktigt. Både åklagare och utredare har ju de senaste dagarna sagt att det finns inget mer att utreda.
Laddar...