Inlägg #1: Postat: 2006-03-01 10:52:00
|
Janne B |
Bästa Sunny/ Dett finns två helt olika sorters Palme-bilder som griper mig. Den ena är då han är Folktalare och verkar ha sin stora publik med sig. Man ser hur han njuter av publikkontakten, deras reaktioner på han stora ord./ De andra bilderna handlar om den Ensamme Palme som står någonstans i skymundan och förbereder sig, med papperen i handen.På flera sådana bilder så ser han så förtvivlat ensam ut. Ingen vågar störa den store.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-03-01 10:56:00
|
Janne B |
Det finns väldigt få bilder på en gemytlig Palme som står och kamratligt snackar med Gänget.Det var som han inte hade tid att fördriva tiden med att vara allmänt social.Han skulle ju förändra världen. Men det sas samtidigt att han kunde vara väldigt vänfast med sjukbesök, vykort,telefonsamtal mm.Så vem var Olof Palme? Som Du och Jag.? Frågan kvarstår.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-03-01 13:38:00
|
Sunny |
Jag såg honom som en man som verkligen brann! Sista gången jag såg honom tala var på Gröna Lund: partiet hade hyrt hela för en familje dag o sonen hade sitt första arbete på kansliet.Jag glömmer det aldrig. På scenen sjöng Arja S i en vit klänning.
Ps Sonen fick nog av politiken redan efter ett år!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-03-01 13:49:00
|
peter_ |
Jag säger som George Bush dä:
"He was a good man, a good man!"
|
|