|
Inlägg #1: Postat: 2006-02-28 15:57:00
|
|
peter_ |
Jag håller inte heller med henne om debatten efter Tsunamikatastrofen. Kopplingen till koncentrationen av makt till GP och det sätt han utövar sin makt är klar. Han har skapat en org med otydliga roller där underordnade hela tiden är, i viss mån, osäkra på sitt mandat och ängsligt behöver bekräftelse från Överhuvudet. Det är finfint. Då kan GP gå in och bestämma när han vill och skylla ifrån sig när han vill. Han maximerar sin egen makt och blir alltmer oblyg med sina maktattribut.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-02-28 16:05:00
|
|
peter_ |
GP må vara effektiv som fogde och administratör, men verkar härska genom att markera sin maktposition, kränka andra och göra underlydande beroende och ängsliga. Intresset ljuger inte. Så småningom visar det sig om man är en kejsare utan ideologisk beklädnad, endast med makt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-02-28 18:00:00
|
|
steno |
Yrsa stenius, en av sossarnas intellektuella debattörer ser väl som sin uppgift att sprida anklagelserna. Men att Palme blev ojust behandlad är väl känt och ingen ursäkt för vad som nu hänt. Min artikel förutspår att smutskastningen bara börjat. Från alla håll. Det kommer mera!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-02-28 18:16:00
|
|
Janne B |
Ja sannerligen att Palme blev ojust behandlad av främst högerstudenter. Jag var med i Lioberala studentklubben i Umeå på 1960-talet och var Palme-kritiker men förvisso inte någon hatare. Jag tog rätt illa vid mig av alla elakheter och lögner som hela tiden serverades från högern. När han gick till ett sjukhus för att besöka en vän hette det att han var intagen på psyket osv.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-02-28 20:23:00
|
|
peter_ |
Till3. Jag tog med den som en välskriven artikel i ämnet "svenska politiska smutskastningskampanjer". Jag har inget särskilt att invända mot vad du skrivit och är starkt kritisk mot det som skett. Jag tror att det är färgat av dagens SAP-kultur. Jag tror att den dåliga moralen sipprar ned från ledningen.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-02-28 20:24:00
|
|
peter_ |
Ledningen visar i handling hur man plattar till dem som är emot en med att kränka på olika sätt exvis att anmärka på någons vikt när de är på väg upp i talarstolen eller sätta sig och pilla med sms mitt under pågående diskussioner med andra länders representanter, utöva makt med Machiavelli som lärobok osv .
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-02-28 20:24:00
|
|
peter_ |
Jag ser mig själv som socialdemokrat men tänker nog rösta på Fredrik Reinfeldt i nästa val. Bla för att SAP prioriterar makten och därför inte vidtar åtgärder som drabbar deras väljarbas och dels därför SAPs ledning är drivs av maktlystnad och är korrumperad av makt.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-02-28 21:19:00
|
|
steno |
Allt tyder på att det är fler som gör som du. Någonting som var helt otänkbart för några val sedan. Det skulle nog vara nyttigt för sossarna att få en paus och för många att få ett vanligt arbete
|
| |