Det var nog Christer Petersson som sköt Olof Palme

Inlägg #1: Postat: 2006-02-28 13:25:00
Marcus
Men när han ringer privat till sin polare och gråter och vill fatt i Lisbet Palme för att be henne om ursäk. Det är inte likt en "psykopat" Snaare en känslomänniska. Så var Pettersson en egotrippad känslomänniska med mycket aggressioner..så stämmer ditt resonemang till punkt och pricka. Men de tär ju bara en fråga om defenition.
Inlägg #2: Postat: 2006-02-28 13:54:00
SpiderJerusalem
Lekmän känner aldrig igen en psykopat på så lite tid. Han kan ha haft tusen borderlinekombinationer. Löjligt. Lika löjligt som att skriva att Palme mördades 96, när det var 86.
Inlägg #3: Postat: 2006-02-28 14:22:00
Billy Butt
Marcus: Jag har skrivit i artikeln att under 3,5 år på svensk anstalt lärde jag mig igenkänna en psykopat - och Petersson var inte en vanlig psykopat - han var en megapsykopat - Tro mig!
Inlägg #4: Postat: 2006-02-28 14:23:00
CMO
Professor Butt föreläser...
Inlägg #5: Postat: 2006-02-28 15:43:00
Marcus
Jag har den största respekt för din kunskap innanför murarna och i din analys av Christer Pettersson att han säkert var förmögen och troligen dödade Olof Palme. Och jag tror dig till 100 i dessa avseenden. Men jag tror vilket egentligen bara är en detalj, att psykopat är något annat.
Inlägg #6: Postat: 2006-02-28 15:45:00
Marcus
Om en megapsykopat ringer och gråter i telefonen så är det troligen för att manipulera honom eller någon annan, inte för att som oss vanliga för att "gråta ut" elller för att man bär på ångest. Psykopater känner ofta ingen ångest.
Inlägg #7: Postat: 2006-02-28 16:26:00
Billy Butt
Marcus: Jag har sett värre psykopater än CP som gråtit ut i fängelset. Jag respekterar din åsikt, men min egen erfarenhet av sådana här människor säger mig någonting helt annat. Kom i håg att jag ätit frukost, lunch och middag med dessa i exakt 1.024 dagar... då lär man sig vem som är psykopat och vem som inte är psykopat... tro mig!
Inlägg #8: Postat: 2006-03-02 01:41:00
E-rock
Även om CP lider av psykopati, vilket inte framkommit i utredningen, så är det inte ett bevis i sig för att CP skjutit Palme. Vidare, de våldsbrott som CP dömts för i övrigt har såvitt jag förstått begåtts i fyllan och villan. Att psykopater begår brott i fyllan och villan, d v s under affekterade omständigheter är ganska svårt, de är ju psykopater.
Laddar...