Sluta lyssna på löjliga feminister

Inlägg #1: Postat: 2006-02-25 13:15:00
Marcus
Allt för att ni skall kunna läsa??? Jag som är ordblind! och stavar dåligt JAG läste igenom den här artikeln utan problem!! lätt och smidigt gick det!!!
Inlägg #2: Postat: 2006-02-25 13:17:00
Marcus
Ni som klagar på styckes indelningen får väl ta och anstränga er lite... eller ringa Carl och be att få bli korrekturläsare på Sourze.. SKÄRPNING!
Detta forum är till för alla inte bara svenskalärare :-
Inlägg #3: Postat: 2006-02-25 14:24:00
stålis
Längd på stycken inget självändamål. Man använder styckindelning i stället utropstecken och kursiveringar och sånt. Huvudregeln är att en text skall vara lättläst. Ibland kan man därför dela in en mening i två ofullständiga satser bara för att betona något. Eftersom Sourze layout el. typsnitt suger, så tycker jag man bör göra så stora mellanrum mellan varje mening som möjligt, även om det leder till en meningett stycke. Jag skiter i Gösta Åberg.
Inlägg #4: Postat: 2006-02-25 14:57:00
Janne B
Jag har en slags regel för mig själv.
"Läs vad du skrivit minst tre gånger innan du kan förvänta dig att andra ska läsa det". Detta är en regel som jag inte alltid lyckas följa själv, men nog är det en bra utgångspunkt. Det viktigaste är givetvis att mina tankar går fram. Jag bör göra mitt bästa för att mina läsare ska förstå mig. Jag vänder mig inte bara till de flitigaste eller duktigaste läsarna. Alla ska ha en chans med mina meningar.
Inlägg #5: Postat: 2006-02-27 00:58:00
Marcus
Tack stålis jag behöver ingen föreläsning, jag kan själv se fördelen i att arbeta med ett lättläst utryck, men jag tycker det går för långt när det ältas.. och innehållet kommer i skymundan. Jag tycker att det är respektlöst mot författaren och jag tycker att dom som klagar gör det på ett dåligt sätt...
Inlägg #6: Postat: 2006-02-27 00:59:00
Marcus
Men du Stållis brukar åtminstånde göra ordentliga kommentarer om ämnet så det var inte dig jag kritiserade i första hand.
Inlägg #7: Postat: 2006-02-27 01:01:00
Marcus
Tack Janne, jag behöver inga goda råd från dig helller.. Vi kan alla se nyttan i att skriva en perfekt språklig text, lika väl som det kan finnas en nytta i att prata utan dialekt och mycket välartikulerat, men hur mycket ska formen få ta fokus från innehållet. Snubben har ju något att säga! Ägna er ni åt att skriva perfekta texter och låt andra vara.
Inlägg #8: Postat: 2006-02-27 01:02:00
Marcus
Eller lär er kritisera på ett vettigt sätt! ... Det finns mängder av regler litteratur etc för hur man kritiserar på det bästa sättet ...
Laddar...