Sluta lyssna på löjliga feminister

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2006-02-24 11:01:00
stålis
Ett litet tankeexperiment från min köksbordskladd denna morgon se tidigare tråd.
Förnekar ni att kvinnor som grupp har genomsnittligt lägre IQ än män som grupp? Tycker ni att detta snarare än hokus-pokus-diskriminering som bara genusforskare kan se, förklarar att nästan aldrig en kvinna får nobelpris i naturvetenskapliga ämnen eller i nationalekonomi?
Inlägg #2: Postat: 2006-02-24 11:07:00
stålis
Och skillnaderna begränsar sig inte till män och kvinnor utan omfattar även geografiskt och etniskt ursprung. Det senare är naturligtvis än mer kontroversiellt
milt uttryckt, och får därför inte diskuteras. Går inte att diskutera med nuvarande lagstiftning, fruktar jag. Men där kanske jag överdriver.
Inlägg #3: Postat: 2006-02-24 11:07:00
stålis
Fast å andra sidan kan ni inte göra er en föreställning om vilka tankar som en sådan utgångspunkt kan leda till, så ni kan ju inte avgöra hur pass omöjlig en rimlig lekmannadiskussion om sådana saker är i dagens läge.
Inlägg #4: Postat: 2006-02-24 11:12:00
stålis
En diskussion med lättsinniga, humoristiska paralleller till andra områden är tabu. Möjligen skulle man kunna diskutera ämnet med samma allvarliga uppsyn som när en präst talar om Gud. Undantaget Lennart Koskinen, förstås. "God Morgon, Guud!"
"Hej, Chefen", osv.
Inlägg #5: Postat: 2006-02-24 11:24:00
Janne B
Stålis/ Du glömde att förklara att Koskinen plötsligt blev en Kändis genom att hålla "morgonböner" i radion på det sätt du skriver.Han talade då någon slags finlandssvenska som var riktigt rolig. Som straff för detta blev han sedemera biskop, kanske i Visby. Därtill ansvarig för Sv Kyrkans "sjömanskyrkor" i utlandet osv. Så kan det gå när man skämtar med G--d.;-
Inlägg #6: Postat: 2006-02-24 11:29:00
stålis
5/ Jo, man får skämta om Gud i vårt ateistiska, kristendomsfientliga samhälle, visst, men präster generellt är stelt allvarliga när de förkunna evangelium. Inte som pastor Jansson, eller jag, när jag förkunnar mitt politiska evangelium.
Inlägg #7: Postat: 2006-02-24 12:21:00
Janne B
Jaha stålis. Då kommer min sedvanliga fråga. Hur många gudstjänster har du besökt de senaste tio åren, hur många predikningar har du aktivt avlyssnat./ Du pendlar lite mellan Jansson och Koskinen i sättet att skriva.Tror jag.
Inlägg #8: Postat: 2006-02-24 18:29:00
Jan E
Nej stålis, jag känner inte till nån undersökning där det bevisas att kvinnor är dummare i huvet, däremot har jag genom egna studier kommit fram till att du, särskilt på mornarna, skriver ovanligt ogenomtänkt, bluddrigt och provokativt. Och om det nu skulle vara sant, dvs detta om kvinnors bristande förståndsgåvor, så vad har det med saken att göra här?
Inlägg #9: Postat: 2006-02-24 18:30:00
Jan E
Jag tror för övrigt att huvudanledningen till att nobelpristagarmajoriteten är män är att kvinnor och män alltid haft olika roller när det gäller ansvaret för hem och familj – mer förr än nu men ändå - vilket missgynnat kvinnor i studiehänseende. Jag ser att du i svar 2 torgför Derbyshires idéer om andra rasers underlägsenhet, när kommer du reagera på mina kommentarer om honom i din artikel?
Inlägg #10: Postat: 2006-02-24 19:11:00
Nähädu
haha, stålis... Jag skulle snarare varit den som blivit bränt på bål för kätteri. Seriöst, hur orkar du sitta och svamla ihop kommentar efter kommentar till något så sanslöst uselt som denna artikel?
Inlägg #11: Postat: 2006-02-24 19:40:00
GunnarL
10/ Svammel var ordet sa Bill! Och särskilt löjligt blir det när Stålmannen börjar ge sig in i sportens värld där det är fullständigt uppenbart att han inte begriper ett skit!
Inlägg #12: Postat: 2006-02-24 23:44:00
Friskytten
Svar 1. För lite virke i groggen? Kvinnor har INTE lägre IQ i genomsnitt jämfört med män. Totalen är densamma jämfört med män. Däremot är spridningsmönstret helt annorlunda. Fler kvinnor ligger mot kurvans mitt och mycket färre ligger ändarna: Det är rätt ont om kvinnliga idioter och genier, medans det finns hyfsat många manliga sådana.
Inlägg #13: Postat: 2006-02-24 23:45:00
Friskytten
Vidare har mäns och kvinnor hjärnor olika fysisk uppbyggnad och använder olika centra i olika utsträckning vilket tydligt och enklelt kan mätas i olika problemlösningstester. Därav att män dominerar vissa sektorer inom forskning och kvinnor andra. Toppen är dock ofta män inom de flesta sektorer av skäl som nämts i förra inlägget.
Inlägg #14: Postat: 2006-02-24 23:47:00
Friskytten
Jag är övertygad om att geografin man växer upp i på något sätt påverkar de medfödda förståndsgåvorna och påverkar dessa i viss utsträckning. Forskningen är helt enkelt inte överens om i vilken mån etnisk ursprung kan kopplas till viss begåvingstyp eller inte. Så det är inget att hetsa upp sig över i dagsläget.
Inlägg #15: Postat: 2006-02-24 23:50:00
Friskytten
Svar 9. Finns det en studie på barnlösa nobelpristagare av båda könen så finns ju kanske faktaunderlag för en fortsatt fruktbar diskusssion.
Inlägg #16: Postat: 2006-02-25 00:35:00
Jan E
12-15/ Bra och intressant.
Inlägg #17: Postat: 2006-02-25 12:05:00
stålis
Ni har inte förstått ett piss av Darwin eller hur?
Inlägg #18: Postat: 2006-02-25 12:33:00
stålis
Ang. uteblivit svar i Bikini-tråd. Vi hade strömavbrott 9 timmar igår. När strömmen kom tillbaka såg jag "Kim Novak. . .". på dvd. Lika bra som boken.
Nessers bearbetning av sin/min sorg över ett Sverige som inte längre finns.
Min fria tolkning. Därav min frånvaro i detta forum i går. Dessutom hann jag städa väldigt mycket.
Inlägg #19: Postat: 2006-02-25 13:05:00
Janne B
Stålis om 7/ Lyckades du städa bort några fördomar om sura präster och sådant.
Inlägg #20: Postat: 2006-02-25 13:11:00
Janne B
Det roligaste med Darwin är att hans lära hela tiden justeras och ändras. I dag såg jag att man hittat en bäver 138 milj år gammal, som absolut inte borde finnas.För då fanns det bara ödlor egentligen.
Darwins lära borde liknas vid en ringpärm där man lätt kan plocka ur sidor och lika lätt sätta in nya...Undrar om en uppvaknad Darwin skulle känna igen Darwinismen ;-
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...