Sluta lyssna på löjliga feminister

Inlägg #1: Postat: 2006-02-24 09:48:00
Jan E
Ser att inventarierna längre ner har förärat detta alster höga betyg. Betyg på åsikter alltså. Som vanligt är det bara att leverera rätt sorts tyckande så har man en 5:a. Bah!
Inlägg #2: Postat: 2006-02-24 10:39:00
stålis
På exakt vilken punkt har Per fel?
Ett exempel bara tack!
Inlägg #3: Postat: 2006-02-24 10:42:00
stålis
Förresten tycker jag att språket om än inte styckindelningen var synnerligen njutbar. Eftersom jag läser så in i helvete mycket, så är jag ganska lätt uttråkad och därför kräsen när det gäller intellektuella stimuli. Inventarierna! Och vad är du om inte en sådan här, gamle gosse?
Inlägg #4: Postat: 2006-02-24 10:44:00
stålis
*njutbart* t på slutet, glömde det Just druckit morgonkaffe och inte duschat eller borstat tänderna. Fast det är långt in på förmiddagen.
Satt vid köksbordet och skrev ett långt utkast om principerna för det naturliga urvalet.
Inlägg #5: Postat: 2006-02-24 10:48:00
stålis
Huvudprincipen är the survival of the fittest. Sen ger sig det andra själv, om man vågar tänka logiskt. Och empiriskt, kanske. Varför t ex ser inuiter eskimåer inte ut som afrikanerna söder om Sahara? Miljöanpassning naturligtvis.
Inlägg #6: Postat: 2006-02-24 10:48:00
stålis
*självt* glömde åter att böja korrekt, scheisse!
Inlägg #7: Postat: 2006-02-24 10:50:00
stålis
Skall bearbeta den där köksbordskladden noga och ej rusa åstad och publicera ngt som Billy Butt skulle kalla "halvkokt".
Inlägg #8: Postat: 2006-02-24 14:13:00
CMO
For the record, jag är inte så impad av texten, få nya poänger i ett utjatat ämne, och tradigt att läsa. Jag gav upp efter ca 1/3-del vid första försöket. Med lite bearbetning hade det dock kunnat bli bättre Jan E är för övrigt en humorbefriad fåntratt och inget att bry sig om ;-
Inlägg #9: Postat: 2006-02-24 17:59:00
Jan E
Ok stålis, du tvingar mig, men jag tar det kort eftersom artikeln inte är värd mer. För det första den föraktfulla tonen när han talar om kvinnligt idrottsutövande – det tycks inte bekomma herrarna här? Måste väl ändå du reagera mot? Kvinnor är ung. halva befolkningen ifall du inte visste. Och författaren vill inte höra talas mer om jämställdhet – nähä, då är allt bra som det är då, eller? Suck.
Inlägg #10: Postat: 2006-02-24 18:00:00
Jan E
Kvinnofrågor har inte samma status och han tror att detta är en myt, vilket det inte är. Han ägnar en stor del av artikeln åt att försöka tolka en kvinnlig students svar på en fråga! Det kan tyckas vara mer lämpligt att kolla upp vad denna tjej egentligen menade istf att ägna sig åt obegåvade gissningar. Man kan f ö inte säga att hennes svar sprider en myt, det beror på sammanhanget. Ty mannen har – håll i dig nu – använts som norm i många sammanhang. Det leder till status.
Inlägg #11: Postat: 2006-02-24 18:01:00
Jan E
Hur skolsituationen är idag när det gäller relationen tjejer-killar vågar jag inte uttala mig om, men när jag gick i skolan för ung. hundra år sedan så var det vanligt att grabbar armbågade sig fram på tjejers bekostnad, inte för att de var duktigare utan för att de var såna, de ville ta för sig, de ville visa upp sig, de ville vara i centrum och de var mer tävlingsinriktade. Om det är tillåtet att generalisera.
Inlägg #12: Postat: 2006-02-24 18:01:00
Jan E
Inget fel med det, men klart som sjutton att uppmärksamma lärare försöker släppa fram de som också kan, men som kanske inte åbäkar sig fram på samma sätt. Lärande i skolan är f ö ingen tävling. Sånt här har säkert blivit bättre, men fortf tror jag det finns anledning för lärare att styra, att släppa fram men också att hålla tillbaka.
Inlägg #13: Postat: 2006-02-24 18:02:00
Jan E
Jag kan ge artikelförfattaren rätt på en punkt; tjejer o killar ska inte spela fysiska lagsporter ihop, de har olika fysiska förutsättningar och båda blir därför missgynnade. Min allvarligaste invändning är dock den oförsonliga tonen i artikeln. Och hur i h-e kan du säga att språket är njutbart?! Du skriver mycket bättre kan jag upplysa, var inte så blygsam. Detta blev tyvärr inte så kort.
Laddar...