|
Inlägg #1: Postat: 2006-02-24 08:34:00
|
|
peter_ |
Jag vill inte finansiera deras hobby med mina skattepengar och jag tycker inte att TV ska sända extra mycket pga ett feministiskt rättvisekrav. Men, om SVT nu inte vill stöta sig med feminist-Sverige och försöka uppnå politisk korrekt balans i TV-tid så stör det inte mig särskilt mycket. Visst kan de värderande uttalandena i TV-studiorna låta lite komiskt överdrivna men nu har vi en feministisk dimma över Sverige och då är det bara vad man kan vänta sig.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-02-24 08:37:00
|
|
peter_ |
Jag vill inte heller finansiera några mäns hobby med mina skattepengar. Däremot kan jag ställa upp lite grann på att finansiera de allmänna förutsättningarna för idrott via byggandet av idrottsanläggningar.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-02-24 23:52:00
|
|
Friskytten |
Feministisk dimma? Är det inte snarare ett feministisk död mans grepp över debatten i det offentliga Sverige? När såg ni senast en intervju med en manlig politiker utan att frågan HUR MYCKET STÄDAR DU HEMMA? ställdes? Suck.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-02-24 23:55:00
|
|
Friskytten |
Hur många kvinnliga politiker får frågan när de rensade avloppet i badrummet senast? Feminismen är en politisk förlängning av det fadersrevolterande huskorsets eviga gnällande på den man hon behöver för att förakta, utan vilken hon saknar egen identitet. Detta är hela saken. Ta bort feministernas rätt att gnälla offentligt och de får samtliga en psykisk kollaps och måste gå till psykologen vilken de i alla fall behövt hela tiden.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-02-25 08:17:00
|
|
peter_ |
3. Ja det är en bättre metafor.
4. Stämmer det att sjukskrivningarna bland kvinnor som tjänar över 25000 ökat 326 de senaste åren? Det stod i Metro en dag för ett par veckor sedan. Vad beror det på? Är det en massa personer som befordrats över sin kompetensnivå eller vad?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-02-25 08:41:00
|
|
peter_ |
Om en person som inte är mogen uppgiften blir arbetsledare och chef går det åt pipan. Antingen skyddar denne sig med alla möjliga tricks se exvis the office, ser till att omge sig med kompisar eller jobbar på tills han/hon är helt knäckt och hela organisationen har mått dåligt på vägen. En perfekt grogrund för förtal och mobbning. Bort med alla kvoteringar.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-02-25 09:10:00
|
|
peter_ |
5. Angående "Metrosiffran" 326: jag försökte hitta numret av Metro på nätet, men lyckades inte. Jag kollade då i SCBs statistik, men den presenterades inte på det sättet. Länk: scb.se
Så, jag vet inte varifrån Metro tagit den och hur den ska förstås.
|
| |