Sluta lyssna på löjliga feminister

Inlägg #1: Postat: 2006-02-24 13:57:00
Daniel Wijk
Du är lite lättlurad, tror jag. Ärligt talat, kan du inte komma med argument för det du påstår? Men det är ju klart, är man feminist så behöver man ju inte bevisa det man tror på, det räcker ju med övertygelsen...
Inlägg #2: Postat: 2006-02-24 18:16:00
Anna Drangel
Daniel: Denna text visar bara ytterligare att mannen är norm i samhället och att en tidning som skriver "Sveriges landslag har vunnit guld" per automatik måste gälla en manlig prestation. Allt annat måste försigås av prefixet "dam" för att inte killarna ska bli "lurade" att läsa en för dom helt ointressant text.
Inlägg #3: Postat: 2006-02-24 18:18:00
Anna Drangel
Hörde i morse på radion en sportreporter som började filosofera hur han hade kunnat bli så glad när Anja vann guld. Ungefär som om han skämdes lite över det. Som om man inte kan glädjas lika mycket över hennes prestation som en killes.
Inlägg #4: Postat: 2006-02-24 18:19:00
Anna Drangel
Varför inte istället glädjas över hur många duktiga sporttjejer Sverige har?
Inlägg #5: Postat: 2006-02-24 18:26:00
Anna Drangel
Och han får gärna närmare förklara liknelsen med att kasta in ett okänt par på nyårsmiddagen med jämställdhetsdebatten. Typ: "det har alltid varit så och jag är inte villig att ändra mig"... eller?
Inlägg #6: Postat: 2006-02-24 18:29:00
CMO
En stilla undran från en som inte vet så mycket om sport. Är "herrlandslaget" verkligen ett "herrlandslag", dvs är damer utestängda? Om Sverige producerade en kvinnlig "Gretzky" skulle hon då vara förvisad till damlandslaget eller skulle hon få vara med i båda landslagen?
Inlägg #7: Postat: 2006-02-24 19:31:00
GunnarL
4/ Jag tror hela svenska folket gläds i allra högsta grad över våra duktiga idrottstjejer! Om vi tar damishockeyns utbredning som sport så är den väl ungefär att jämföra med bandy. När hyllades det svenska bandylandslaget herrarna som blivit världsmästare ett antal ggr i stil med "damkronorna"? På något sätt blir jag ännu gladare när det är tjejer som vinner.
Inlägg #8: Postat: 2006-02-24 19:33:00
GunnarL
f/ Att sedan artikelförfattaren förutom att han skriver dåligt har ganska egendomliga åsikter skall man inte fästa sig vid. Jag försäkrar att han inte är ett dugg representativ för svenska män! Vi riktiga män älskar våra svenska kvinnor men avskyr radikala dumfeminister!
Inlägg #9: Postat: 2006-02-24 23:52:00
Daniel Wijk
Jag glädjs åt bland annat Curlingguldet vilket är en härlig sport! som våra svenska kvinnor plockade hem. Men damerna ishockeyturninger bjöd ju bara på förödmjukelse för motståndarlaget. I nästan varje match så var det ena laget så mycket bättre än det andra att det var tråkigt att titta på matchen.
Inlägg #10: Postat: 2006-02-24 23:55:00
Daniel Wijk
Hela damernas hockeyturningen kändes så meningslös eftersom det var så få lag som var med. Vänta två OS till så kan dom kör igång då istället! Sen tycker jag att du, Anna, slänger ur dig paranoida patriarktsteorier i tid och otid. Det är osmakligt tycker jag när du inte presenterar mer bevis än att vissa inte tycker att damhockyn var värdelös att titta på.
Inlägg #11: Postat: 2006-02-24 23:56:00
Friskytten
Svar 3. Mannen i fråga var förvirrad eftersom det var något nytt för honom att uppträda offentligt som toffelhjälte och låtsas hylla något han egentligen tyckte var kass bara för att hålla sig väl med sina nya feministchefer på sportredaktionen.
Inlägg #12: Postat: 2006-02-24 23:58:00
Friskytten
Svar 8: "Vi riktiga män älskar våra svenska kvinnor men avskyr radikala dumfeminister!" Ja förstås! Vad skriver artikelförfattaren som avviker från detta?
Inlägg #13: Postat: 2006-02-25 00:00:00
Daniel Wijk
Sen är det ju intressant att veta VILKEN match så åsyftas. Om herrarna ska möta ett STARK ryskt lag och damerna ett svagt då känns det nog ganska trevligt att kunna veta vilket lag det handlar om. kanske ska vi ta bort alla landbeteckningar också? Det blir ju så mycket mindre rasism om ingen vet var folk kommer ifrån? Kanske alla kan ha vita tröjjor och ansiktsmasker så att vi inte kan börja vara otrevliga mot männskor vi tyckjer illa om?
Inlägg #14: Postat: 2006-02-25 00:00:00
Daniel Wijk
Var ska du dra gränsen? Du kan itne säga "som det är idag" efetrsom det förändras hela tiden. Isåfall förväntar jag mig att du skriker och protesterar nästa gång det blir en enda förändring. I annat fall kan du låta andra tycka som dom vill utan att anklaga dom för att vara inskränkta när dom bara har en annan åsikt än du i en fråga. Oavsett om den rör damlandslag eller jordgubbar...
Inlägg #15: Postat: 2006-02-25 14:40:00
Anna Drangel
Daniel om svar 10: vad är det du vill att jag ska "bevisa"? Jag utgick från texten ovan.
Inlägg #16: Postat: 2006-03-08 20:28:00
X.Yvil
Anna Drangel, intellektets förgrundsfigur, på vilket sätt besvisar det att mannen generellt är norm i samhället att man förväntar sig att landslaget i Hockey handlar om män?
Inlägg #17: Postat: 2006-03-08 20:28:00
X.Yvil
Är du så pantad?
Inlägg #18: Postat: 2006-03-08 20:30:00
X.Yvil
SEn kan du ju skippa dina feministikska tolkningar av vad sportskommentatorn sa, du är ju feminist, därför ska du inte tas på allvar.
Laddar...