|
Inlägg #1: Postat: 2006-02-20 19:00:00
|
|
west-d |
...det skall vara tydligen INTE...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-02-20 21:18:00
|
|
Jan E |
Jag får väl svara då eftersom jag sagt att brottet är en bagatell. Du har helt rätt att det inte är ett bagatellartat brott att köra bil med alkohol i kroppen. Dock har i detta fall inte ett brott begåtts medvetet, vilket måste vägas in. KP har inte satt sig i bilen och kört hem efter en fest, utan hon drack på kvällen och körde bil morgonen därpå. Vi är nog många som gjort så. KP hade 0,3 promille, 0,2 är tillåtet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-02-20 21:20:00
|
|
Jan E |
Det är aningslöst och klantigt, särskilt då man tillhör gruppen toppolitiker för vilka toleransnivån för lagbrott är ytterst låg, men inte så allvarligt att hon behöver avgå enligt min mening. Hon har heller inte slingrat sig och kommit med bortförklaringar.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-02-20 21:24:00
|
|
Janne B |
Som jag fattat det körde hon i lågtrafik en lördagsmorgon. Men hon körde genom ett område med skolor som en vanlig morgon inneburit mycket barn och ungdom efter vägen. Polisen säger att hon inte lyckades hålla kursen på bilen...allt enligt media.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-02-21 16:36:00
|
|
Per W |
Svar 2: jag tror inte KP är så korkad att hon verkligen tror att hon kan köra bil dagen efter. Hon chansade.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-02-21 17:53:00
|
|
Jan E |
5/ Du kanske var med och delade på vinflaskan eftersom du är så tvärsäker? Jag vet att många begår misstaget att köra bil dagen därpå i tron att alkoholen gått ur kroppen. Även personer som normalt inte kan betraktas som korkade.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-02-21 18:23:00
|
|
Janne B |
Enligt min mening är folk sällan korkade. Men dagen efter rejält alkoholintag är man inte vid sunda vätskor, man är uttröttad och darrig, även sedan alkoholen gått ur kroppen. Man är så dålig att man fattar fel beslut./ Så först är man förgiftad, sedan måste kroppen hämta sig efter förgiftningen. Det kan ta tid.
|
| |