Folkpartiet förlorar min röst

Den här tråden diskuterar artikeln Folkpartiet förlorar min röst.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2006-02-20 12:07:00
Michael Lundahl
Tunnelseende. Jag är för egen del rätt trött på det här "One strike, youre out!" tänket som finns hos så många. Perspektivet försvinner helt i ljuset av ett enda misstag. Varför skall partiet få ta skit för vad enn *individ* har gjort?
Inlägg #2: Postat: 2006-02-20 12:25:00
Jan E
Kan hålla med om att det verkar panikartat att låta Karin P ta timeout för en sån bagatell – klantigt men likväl en bagatell. Men man röstar väl ändå på ett parti för att man tror på dess idéer?
Inlägg #3: Postat: 2006-02-20 13:00:00
Janne B
Karin Pilsäter har skött detta snyggt så här långt. Vi brukar kräva av politiker som gjort bort sig att de rejält erkänner sitt misstag. Det har hon gjort. Hon tar sitt Ansvar genom att avgår för en tid. Det ju precis det som media och vi brukar kräva. En rad människor omkring henne intygar för oss att hon inte har alkoholproblem. .
Inlägg #4: Postat: 2006-02-20 13:48:00
Janne B
Studio Ett i SR kommer att ta upp hela Pilsäter-saken efter kl 1600 i eftermiddag...
Inlägg #5: Postat: 2006-02-20 17:29:00
susanna s
Folkpartist tanten är av allt att döma en brottsling hon hade över gränsen och körde bil. Om anna sjödin är en brottsling eller ett brottsoffer får väl utredningen visa. Hon var full med blåmärken krogvakten hade inte ett enda. däremot är jag inte så säker på att du är en brottsling eftersom att domstolarna har glömt allt vad normal bevisvärdering när det gäller sexbrott
Inlägg #6: Postat: 2006-02-20 18:44:00
west-d
Det är bedrövligt att så många i sverige tycker det är en bagatell när människor kör bil med droger i sig detta fallet drogen alkohol Det är ju faktiskt vetenskapligt bevisat att vi blir sämre bilförare då vi har droger i oss. Jag har träffat barn & vuxna som blivit skadade av sådana bilförare. Ni som anser det är bagateller med drogade bilförare vet tydligen hur värkligheten är.
Inlägg #7: Postat: 2006-02-20 19:41:00
Janne B
Ingen större skillnad på att ha 0, 2 promille och att ha 0.3 promille sa man upprepade ggr i radion. Men mig veterligt är 0,3 50 mera.
Alltså en betydlig skillnad i berusningsgrad. Om vi därtill säger att Karin inte var så värst van drickare kan skillnaden kännas ännu större. / Just nu vet vi inte heller om polisen tänker åtala henne för något mer t.ex. fortkörning eller missat ett stopp. Bäst ligga lågt i sakfrågan men stödja Karin som person.
Inlägg #8: Postat: 2006-02-20 19:44:00
Janne B
karin.pilsaterriksdagen.se behöver kanske ett uppmuntrande ord.
Inlägg #9: Postat: 2006-02-20 21:12:00
Marcus
JO men det är ju mycket bättre att ha politiker som tar ansvar för sina handlingar, som Karin gör, än att ha Person och Co som aldrig avgår hur mycket fel dom än gör. Jag blev väldigt glad övver att hon tog detta ansvaret. Det hedrar henne.
Inlägg #10: Postat: 2006-02-20 21:35:00
YP
Billy Butt: Med all respekt och sympati för Karin Pilsäter som politiker, men hur kan du påstå att rattfylleri är "ringa brott"?
Ange en rattfylleridom, där brottet har betecknats som "ringa", jag tror inte det någongång har förekommit.
Lika lite tror jag att 90 av oss har satt sig bakom ratten medvetet onyktra. Om du då menar svenska folket i gemeneman? Det vore en häpnadsväckande företeelser i såfall.
Inlägg #11: Postat: 2006-02-20 21:43:00
YP
Du verkar betrakta rattfylleribrott som en bagatell, är det verkligen det de gånger rattfyllerister har kört på människor ta mormorn med den lilla babyn...?
Inlägg #12: Postat: 2006-02-20 21:45:00
YP
Sedan förbannar du dig över Pilsäters "time-out", varför skulle hon kunna fortsätta som fp:s ekonomiska talesman och kanske fått en statsrådspost i en borgerlig regering, med en sådan har sak i bagaget ett halvår före valet?
Inlägg #13: Postat: 2006-02-20 21:47:00
YP
Till skillnad mot då riksdagsmannen Per Bill hamnade i bråk med en vakt, gick det att bevisa att Karin Pilsäter hade 0,3 promille alkohol i blodet, medan Per Bills brott bara stod mot väktarens ord, trots det valde han att ta time-out. Per Bill hamnade i bråk med en vakt, gick det att bevisa att Karin Pilsäter hade 0,3 promille alkohol i blodet, medan Per Bills brott bara stod mot väktarens ord, trots det valde han att ta time-out.
Inlägg #14: Postat: 2006-02-20 21:50:00
YP
Folkpartiets Johan Pehrson har dessutom krävt hårdare tag mot rattfyllerister, varför ska då ett av partiets toppnamn få fortsätta sitt uppdrag efter detta brott?
Inlägg #15: Postat: 2006-02-20 22:14:00
Billy Butt
Svar till YP: Jag påstår inte att rattgylleri är ett ringa brott. Jag påstår att Karin Pilsäters brott var den "ringaste" variant av rättfylleri. d.v.s. den lägsta grad. Att jämföra det med allvarligt rattfylleri är ju dumt. Många har gjort samma sak som hon gjorde. Böte & körkortsindragning räcker. Hon ska inte behöva gå miste om jobbet också - spelar ingen roll vem hon är.
Inlägg #16: Postat: 2006-02-20 22:22:00
Lars Nilsson
Rätt Billy. Var det dessutom inte bara för några år sedan det var tillåtet att köra med 0,5 promille? Men nu verkar det vara ett värre brott att köra med 0,3 promille än att vara pedofil. Men skitfulla politiker som slåss på krogen verkar vara helt OK och folkligt.
Inlägg #17: Postat: 2006-02-20 22:30:00
Anna Drangel
Håller med dig. Hennes brott var ringa och det är inte klokt att hon ska behöva säga upp sitt poltiska uppdrag.
Inlägg #18: Postat: 2006-02-20 23:17:00
KarlBertil Jonsson
Klart att Sossarna håller ett av sina väl inskolade vroilers. Hon klarar av allt som Sossar och Fackpampar tror sig ha behov av. Maktmissbruk och svinerier är en del av maktens arrogans mot befolkningen. Anna Sjödin kommer med all säkerhet att lyftas bort då allt är klart. Om inte tror jag sossarna har gjort sitt. Det finns medborgare i detta land som fortfarande ställer minimikrav på makthavare.
Inlägg #19: Postat: 2006-02-21 14:00:00
Nähädu
Det här är politik på högsta nivå, godvänner. Pilsäter visar prov på hederlighet och patos som ett genmäle till Anna Sjödins tonårsfylletjurighet. I sällskap med Sjödin så framstår Pilsäter som intelligent, mogen och hederlig. Ska vi gissa om alliansen kommer att utnyttja det i valrörelsen?
Inlägg #20: Postat: 2006-02-21 20:23:00
west-d
Att tycka tex " hennes brott var ringa & det är inte klokt att hon ska säga upp sitt politiska uppdrag " Det handlar om en person som gett sig ut i trafiken bland andra människor. För mig är er inställning till det här ett bevis på att ni är "bakom flötet fullständgt "....
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...