Olämpliga lärare?

Den här tråden diskuterar artikeln Olämpliga lärare?.
Inlägg #1: Postat: 2006-02-23 07:06:00
Annika Lundgren
Jättebra Nina!!! Jag skulle vilja påstå att socialsekreterare är landets farligaste yrkesgrupp och det största skälet till att skutan är på väg att sjunka. Deras inkompetens och oengagemang är så alarmerande att de som inte har mött dem inte kan föreställa sig hur illa det är. De saknar kunskap i hur barn fungerar och de saknar kunskap i psykiska störningar. De har bara makt.
Inlägg #2: Postat: 2006-02-23 09:05:00
Luz
En ond spiral. Om yrken som lärare exempelvis hade haft en högre "status" och det funnits folk som ville bli lärare i överflöd så skulle situationen vara helt annorlunda. Så som jag ser det så borde vi sorligt nog vara tacksamma att någon över huvud taget vill bli lärare. Nu har de inte råd att sålla bland de folk som väl vill bli lärare. Så är min teori.
Inlägg #3: Postat: 2006-02-23 12:32:00
megaman
Mycket bra inlägg. Och jag håller fullständigt med. Lärarens personlighet är betydligt viktigare än lärarens kunskaper i ämnet, det spelar lixom ingen roll hur mycket en lärare brinner för något om han inte kan förmedla det. En stammande syltrygg kommer aldrig att få conny och sonny längstbak i salen att lyssna. Det är en skam att det inte finns en psykologisk utvärdering med i utagningarna på lärarhögskolan.
Inlägg #4: Postat: 2006-02-25 15:18:00
Janne B
Finns det ett värre yrke än lärarens? Läraren får finna sig i att omyndiga personer har stor makt över hans arbete. Därtill de omyndigas föräldrar. Dessa kan uppsöka rektor och ge sin synnerligen subjektiva bild över en händelse, där de inte varit närvarande. Vem vill arbeta på sådana villkor? Detta liknar ju inget annat på arbetsmarknaden. Den som saboterar arbetets gång på ett kontor eller på en verkstad åker ut.
Den som inte följer skyddsregler avskedas osv.
Inlägg #5: Postat: 2006-02-27 15:14:00
stålis
Skitbra igen. Hoppas du har fler strängar på din lyra för bra skribenter är sällsynta tyvärr är jag själv ingen.
Laddar...