Frankrikes hårdare invandringslag

Inlägg #1: Postat: 2006-02-19 16:59:00
stålis
Utvidgningens facit enligt DN: färre kom än vad vissa befarade.

Enligt Spectator: brittiska inrikesministeriet räknade med 5 000 och 13 000. I verkligheten är siffran i dag 290 000.
Notera att DN-ledaren helt väljer att inte redovisa statistik. Hm.
Inlägg #2: Postat: 2006-02-21 12:18:00
megaman
Mycket bra länk stålis. Eliten ljuger som vanligt om allt. Situationen är dock lite annorlunda i sverige iom att svensk arbetsmarknad är totalreglerad. Det är nog relativt svårt för en polack att få ett vitt jobb i sverige, ett svart därimot kan han få så fort han kliver av båten. Således är alla officiella siffror helt irrellevantainget undantag alltså!.
Inlägg #3: Postat: 2006-02-21 12:18:00
megaman
Om dom vill ha någon sånär uppskattning på det hela får de kolla trafiken på båtarna och bron. Men för oss övriga räcker en vandring bland stans alla byggställning för att få en någosånär uppfattning. Själv uppskattar jag att det till 50 talas andra språk än svenska. Och det är knappast arabiska som språkas..
Inlägg #4: Postat: 2006-02-21 12:33:00
megaman
Det skall bli intressant att se vad som händer om facket förlorar i eudomstolen. Har en känsla av att det socialaturisterna inte kommer komma ifrån polen utan ifrån sverige.
Inlägg #5: Postat: 2006-02-22 04:45:00
stålis
Kolla mitt svar till Jan E. om utländsk arbetskraft och min egen bojkott av sådan i samband med husbygge. Om det är möjligt att ställa krav på byggfirman att bara anlita svenska medborgare. Svaret finns bland kommentarerna till min andra artikel, den djupt intellektuella "Bikinis med svenska flaggan tabu" :-
Laddar...