|
Inlägg #1: Postat: 2006-02-18 14:40:00
|
|
steno |
Idag lösgjorde sig 5 reklambilagor från Dn när jag skakade den. Om man inte får tidningen att sluta bära ut den när man har en semestervecka sprängs brevlåda
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-02-18 15:26:00
|
|
Janne B |
Jag är så glad att jag kan läsa 5-6 för mig viktiga tidningar på nätet.Där håller sig den mesta reklamen diskret i kanten.Ibland lägger sig dock rörliga figurer mitt på sidan och då börjar nästan janne diakon att svära.Ska man svära ska man göra det över rätt saker...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-02-18 18:58:00
|
|
steno |
Man får selektera i Tv när reklamen kommer, trycka på delete i PC:n och koncentrera sig på mittenspalterna i tidningen. Söka upp de avdelningar i affärerna som har acceptabel mat. Det är ett krig som måste utkämpas
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-02-18 20:24:00
|
|
Janne B |
Jag lever solo vilket har många nackdelar. Men fördelen är ju att man slipper långa uppgörelser om vad man ska köpa i Reklamens Tempel. Jag behöver inte ens gå dit. Avundas inte de barnfamiljer som slukar reklam därhemma och sedan rusar runt med varuvagnarna. Ja nog är det ett krig som pågår på den stora Marknaden.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-02-18 20:51:00
|
|
steno |
En del styrs helt det är en tragedi. Men andra påverkas utan att de registrerar det. Det är mest skrämmande
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-02-18 22:58:00
|
|
Sunny |
Varenda gång jag tvingas vandra genom en köpgalleria Typ Globen på väg till doktorn så tänker jag sama sak: Jisses vad mycket prylar det fins som jag inte vill ha! eller behöver.!
Jag avskyr shoppning o drar mig in i det sista för den.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-02-18 23:01:00
|
|
Sunny |
Men jag har två svaga punkter: bokhandlar includerar antikvariat o plantskolor!
Där tappar jag totalt kontrollen o kommer hem med härligt mycket mera än jag tänkt mig: resultatet är att ingen av gubbarna vill följa mig till sådana platser.Helt Ok: jag har dottern .
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-02-18 23:28:00
|
|
Janne B |
Min fyra/4 ovan är givetvis lite av sura rönnbärreaktion.Lite självkännedom har jag.Men jag längtar inte till Varuhus utan mer specielle ställen...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-02-19 10:04:00
|
|
steno |
Planskolesyndromet knner jag igen genom min fru.Snart är det vår och bänkar och bord fylls med 100.tals pottor med jord och fröer som vattnas med flitspruta. Tar en timme.Men det är ingen frukt av reklam utan ihdigt sökande på nätet
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-02-19 11:26:00
|
|
Janne B |
Det har sagts mig att detta ivriga planterande även på små ytor som balkonger är ett rent svenskt fenomen. Trädgårdar jobbar folk med överallt, men att även utnyttja den minsta balkonglåda ska vi vara bäst på.Det är ju ett rätt dramatisk vakande mot nattfrost. Många får plantera om sedan Bore varit framme.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-02-19 22:15:00
|
|
Sunny |
Steno O Janne: Italien! Där har de balkonger!!!!!! Steno: jag leter oxå hela vintern: ritar skrisser i hop med dottern etc. I yngre år reste vi mycket så då planterade vi alla träden: guldregn .hägg,syren,jasmin kaprifol kätterrosor o annat som tar tid på sig. På det viset är det per fekt att fortsätta med det mindre nu när vi inte kan resa lägre
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-02-19 22:16:00
|
|
Sunny |
Janne jag har små träd även på balkongen: ett är ett krusbärrsträd!
Samt mycket ätligt: jordgubbar i amplar,smultron i krukor...
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-02-19 22:39:00
|
|
Janne B |
11-12 Grunden för lycka och harmoni är kanske naturnära odling i olika format. Det finns ett kinesiskt ordspråk om detta, men jag kan inte kinesiska ;-. Grattis.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2006-02-21 11:26:00
|
|
Janne B |
I min ICA-butik har man de de senaste veckorna burit in 3 stora plastmonster i lite drygt storlek tjock man. Den senaste är nog någon slags automatisk poststation. Dra här och tryck där. Posthörnan på ICA har fungerat helt utmärkt i några år, så varför släpa in ett monster. Tänker man spara en fjärdedels personal?/ De två andra är nog spelautomater eller....tja nånting...det visar sig nog. Det ligger en spelbutik tvärs övergatan. Är den för manuell?
|
| |