Varför jag aldrig vill arbeta

Inlägg #1: Postat: 2006-02-16 23:02:00
MLJohansson
---Det finns alltid de som lyckades knipa en plats däruppe innan arbetsmarknaden började se ut som den gör nu, så därför stannar "bottenskrapet" där de är. Och då finns det som sagt ingen anledning att anstränga sig bara för att ändå få en massa skit!
Inlägg #2: Postat: 2006-02-17 13:25:00
Beckisbarnet
...men det resonemanget innebär det ju i stort sett att man som arbetslös egentligen borde bli förtidspensionerad omedelbart, eller? Jag vet också att det är svårt att hitta arbeten idag, mnen att bara luta sig tillbaka, inte anstränga sig ett dugg & skita i allt kan väl knappast vara lösningen för den enskilde personen? *suck*
Inlägg #3: Postat: 2006-02-17 13:29:00
Beckisbarnet
... Vad är skitjobb då?
Telefonförsäljare?
Vårdbiträde inom hemtjänst?
Långvården?
Xtra inom psykiatrin?
Gatsopare?
Städare?
Sopåkare?
Diskare?

Liksom vaddå.. om du ska ha toppjobben måste du ju utbilda dig, hur ska du kunna få ett toppjobb om du bara sitter på röven och är bitter, gnäller & klagar? Fattar inte.. har tex jobbat inom långvården i flera år & tycker inte det är ett skitjobb
Inlägg #4: Postat: 2006-02-17 13:31:00
Beckisbarnet
,,man brukar ju alltid säga att "invandrarna tar skitjobben" och man ser detta som en slags dygd. jamen så bra då! Varför är det då så negativt av en svensk att ta ett "skitjobb"? Det borde ju vara berömvärt isåfall, eller hur? Utlänningar med egna afförer osv jobbar som idioter & tjänar kanske skitpengar & stå i en affär kan väl kallas ett "skitjobb" med dom gör ju iaf något, dom har ju en stolthet!
Inlägg #5: Postat: 2006-02-17 13:37:00
Beckisbarnet
Om jag tex vill flytta till en anna stad och har ett "skitjobb" på heltid, och nu söker andra job och /eller blägenhet i den större staden jag skall flytta till..nog är det väl oerhört mycket enklare om man har ett arbete om man vill söka lägenhet eller söka annat jobb, om än det är "ett skitjobb" än att vara helt arbetslös & gå på bidrag? Vilken situation tror du själv gör dig mer rörlig?
Inlägg #6: Postat: 2006-02-17 13:38:00
Beckisbarnet
En välfylld meritlista med en hel del "skitjobb" är mycket bättre än en tom meritlista, tänk på det!
Inlägg #7: Postat: 2006-02-17 13:42:00
Beckisbarnet
Jag känner en ryss som´gifte sig med en svensk och kom till Sverige. han tog ett "skitjobb" som däckdubbare på en bilfabrik. han jobbade där några år och det var slitigt, men sedan fick han den HÖGSTA a-kasse ersättningen, kanske högre än många av oss sedan många år arbetslösa svenskar som aldrig vill "ta ett skitjobb" någonsin har haft. Nu jobbar ryssen extra som takläggare. Vore det bättre om ryssen skulle ha slitit i allt och gått på bidragexistensminimum?
Inlägg #8: Postat: 2006-02-18 13:18:00
MLJohansson
Hehe... Självklart FÅR alla ta vilka jobb de vill, skitjobb eller inte. För min del är alla jobb skitjobb där du måste ha fula, missanpassade arbetskläder på dig, som ytterligare förnedring efter att folk redan tänker "oj stackarn vilket tråkigt jobb", och lönen är usel trots ryggvärk, ingen fritid, trista matlådor, sömbrist, skitsnack på kafferasten, otrevlig chef, etc.
Inlägg #9: Postat: 2006-02-18 13:21:00
MLJohansson
Jag menar bara att alternativet "vantrivas på jobbet ett tag" för att sen kunna ta sig till nåt man är nöjd med inte finns idag på samma sätt som förr. Kul för din ryss att han kom hit när det fortfarande såg ut så.
Inlägg #10: Postat: 2006-02-18 13:22:00
MLJohansson
Och ja, telefonförsäljare är ett skitjobb alla kategorier. Oavsett om man får ha valfria kläder på sig just där. Jag säger inte att ingen FÅR gilla det jobbet, men jag tror inte någon gör det. Bevisa gärna motsatsen någon...
Laddar...