|
Inlägg #1: Postat: 2006-02-16 21:52:00
|
|
Janne B |
Jag står över så länge!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-02-16 21:58:00
|
|
CMO |
Allvarligt talat "sosseriets" besatthet att ställa allt till rätta har gett ett samhälle där de som inte passar in bland medelsvensson inte har någonstans att ta vägen. Det är vad jag utläser av din artikel.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-02-17 00:52:00
|
|
Sunny |
Slum:Vad skulle det vara?
Förorterna? Jag tror på blandat boende: Mixa villor,radhus o hyreslägenheter.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-02-17 10:58:00
|
|
Janne B |
Socialt demokratiskt boende är det som Sunny antyder.Folk med olika inkomster och sociala vanor ska kunna bo i olika sorters bostäder nära varandra.Man ska inte riva gamla hus så länge de är beboliga. Försiktiga renoveringar i stället för "saneringar". Sossarnas rivningsraseri har slagit hårt mot främst låginkomsttagare, som tvingas bli bidragstagare i nya hus som de inte efterfrågat.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-02-18 18:22:00
|
|
Sunny |
Ja ett boende bör inte bli ett slags getto. Vi som bor i de gamla,o numera asdyra villorna i Stureby har äntligen fått hit ett boende för hemlösa i en nedlagd sjukhuslänga som byggts om. Bara 30 lägenheter men det är en bra början!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-02-21 00:12:00
|
|
Sunny |
CMO Men du kan ha en poäng i att vi nog måste bygga så kallade "lågtröskelboende" för de som är svårt nedgångna : kanske har de bubbeldiagnoser: missbrukare o psykiskt sjuka. Då hamnar de melan två stolar o de behöver en säng genast men där måste de få någon form av tillsyn.Lägg dessa lågtröskelboenden i lugna områden som hos oss i Stureby.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-02-21 08:44:00
|
|
Janne B |
Ja ämnet tas upp i P1 kl 11.03. En stor samvestfråg<. Låga trösklar och mycket personal är lösningen. Grannarna ska inte lösa problem, det ska personal göra.
|
| |