Snart spelar du poker!

Inlägg #1: Postat: 2006-02-14 22:31:00
steno
En riktig hit är förstås om konsulterna kan få in sina produkter i nyhetssändningarna. Invandraprogrammet visade inte tydligt cykelmärket, det var en miss men hur gick det i "Make.up-SM"?
Inlägg #2: Postat: 2006-02-14 22:55:00
Sunny
Superaktuellt Steno!
Själv är jag latteist: Jag bara måste ha Islatte så jag tömmer de 3-4 närmaste butikerna varje onsdag!!
Det är så gott att jag ibland misstänker att de har någonting beroendeframkallande i det *ler*
I veckannär jag som vanligt plundrade butiken på alla 20 flaskorna erbjöd de sig att ta hem islatte flakvis åt mig!!!
Inlägg #3: Postat: 2006-02-15 01:21:00
stålis
Ang. hundkött. Problemet är inte valet av djur att äta utan det vidriga sätt kineser och koreaner behandlar hundar och andra djur de skall äta.
Som ni kanske vet skall man helst äta sushin levande.

Länk: animalsasia.org

Länk: aapn.org

Länk: news.bbc.co.uk
Inlägg #4: Postat: 2006-02-15 10:19:00
steno
Kan någon dam förklara fenomenet att unga som gamla, även garvade sportreportrar i TV plötsligt har urringade blusar som visar halva bröste
Inlägg #5: Postat: 2006-02-15 11:03:00
Johannes J
Lyckligtvis är jag vegetarian sedan några år tillbaka, så jag slipper hundköttstrenden :
Inlägg #6: Postat: 2006-02-15 16:41:00
CMO
Konstigt! Jag dricker mest bryggkaffe men tar mig understundom en latte, spelar mindre poker nu än då det var omodernt, äter lika gärna rotmos och kroppkakor som sushi eller thaiändskt. Att jag har fler exotiska produkter välja på nu än på 60-talet tycker jag är bra. Jag är väl konstig.
Inlägg #7: Postat: 2006-02-15 17:23:00
Leif-Arne
Jag vill ha sill, eller busfärsk kolsvart halstrad strömming. Inte äter jag hundi nte, däremot så har jag till vår fyrfota lurvas gjort påpekande om koreansk kokkonst vid tillfällen av ohörsamhet.
Inlägg #8: Postat: 2006-02-15 17:26:00
Jan E
Det är lätt och lönsamt att påverka folk - eller manipulera som du väljer att kalla det. Ingen särskilt upphetsande nyhet. Så länge det inte handlar om bedrägeri så får man nog acceptera det. Botemedlet – om nåt sånt behövs – är väl att försöka lära folk kritiskt tänkande och bli medvetna konsumenter.
Inlägg #9: Postat: 2006-02-16 08:31:00
steno
Jan E mfl tycker manipulation inte är så farligt.Men jämför en affär idag med igårev med hjälp av SkansenNu chips över 10 meter, tillbehör till flingor, skräpgodis, friterad potatis, söta limpor. Och kolla människors vikt och utseende. Välfärdssjukdomar med mera som kostar oss välfärd och hälsa
Inlägg #10: Postat: 2006-02-16 12:01:00
Piripiri
Måste vi ha så mycket reklam? Vill vi ha det? Vill vi att varenda teveprogram ska avbrytas en gång i kvarten av långvariga reklaminslag? Vill vi att reklamen ska tillåtas tapetsera det offentliga rummet? Vill vi att våra tevetittande barn ska veta bättre än vi vad vi ska köpa i affären eftersom de fått information från tv3? Vill vi ha en manipulativ ljud- och bildbakgrund som förmodligen är värre än vad stadspropagandan i hoeneckers Östyskland var? Vill vi egentligen ha det så?
Inlägg #11: Postat: 2006-02-16 21:34:00
steno
Du luras att tro att bristen på bostäder och arbete är ett ptoblem som Göran Persson är mannen att lösa i stället för verkligheten att hans regeringen har skapat de
Inlägg #12: Postat: 2006-02-17 08:43:00
steno
Reklamen är förklädd.Du kan inte bli av med mäklarbilagor som Metro Bostad eller DN bostad. De räknas nämligen som tidningar.Andra gratistidningar innehåller bara annonser, bara en artikel på första sidan sker sken av tidning Niu kan du dock bli av med adresserad reklam genom www.swedma.se
Inlägg #13: Postat: 2006-02-17 08:49:00
steno
Omringa barnen med reklam,hitta föräldrafria zoner och använd barnens vänner. USA-metoder blir allt vanligare. Förbud mot att skicka direktreklam till barn kringgås med att pappan får breven men kuverterna är översållade med Barbie eller bamsefigurer.Sajter,tidningar,bokklubbar som vänder sig till barn är översållade med reklambudskap
Inlägg #14: Postat: 2006-02-19 10:07:00
steno
I dag fylls en DN-bilaga med Jane Fondas "nya liv" Sex sidor plus första sidan. Jo hennes memoarbok kommer snart ut på svenska, förlaget är angivet.Snacka om textreklam!!
Inlägg #15: Postat: 2006-02-21 10:09:00
steno
"Pappa, jag vill inte ha snabbmakaronrr, jag vill ha bredband!"
Laddar...