|
Inlägg #1: Postat: 2006-02-15 12:44:00
|
|
Jan E |
Allt är redan sagt i denna fråga. Det som återstår är att ni muslimer skaffar er lite humor och självdistans. Man mår mycket bättre då.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-02-15 17:21:00
|
|
Uno Hansson |
Jag kan inte alls förså varför ni alls bryr er om vad som någon skriver eller ritar i en liten dansk tidning! Helt ofattbart! Hade inga muslimer reagerat så hade det inte varit många som ens vetat om att den tidningen existerade. Varför bryr ni er? Varför inte nonchalera istället? Tror ni att ni kan, och vill ni ta död på alla som ni tycker är otrevliga? Det verkar jobbigt att ha en sådan inställning till sådant som man inte gillar.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-02-16 11:39:00
|
|
Janne B |
Svenska Dagbladet publicerar i dag följande:
Begreppen islam och islamism Islamisternas revolt riktar sig inte bara mot västvärlden utan mot förvästligandet av den egna civilisationen. Den fascistoida islamismens målsättning är att islamisera hela världen, skriver fil dr Lisbeth Lindeborg och varnar för begreppsförvirring.
// Detta är ett lästips som Ni själva får värdera.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-02-16 13:11:00
|
|
Bongo Bongo |
Min första tanke är, stackars lurade jävel! Men samtidigt måste jag ge dig en eloge för ditt mod att så öppet visa upp din felaktiga analys. Förstår av din artikel att du redan har kontakter med muslimska element i problemområden av världen och hoppas att du trots det förblir lika harmlös som du ger sken av. Men en fanatiker är och förblir en fanatiker och på sikt kanske också en farlig sådan.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-02-16 13:50:00
|
|
Sunny |
Som Jan E säger: Allt är sagt. Jag har dock en privat kommentar: Min sonson hade en älskad morfar som gått bort o som han är ganska lik. Hans mamma Fatima som har svensk mamma själv o behåller sitt namn ville dock skona sin son o valde bort det arabiska namnet: Hon vet av egen erfarenhet att det inte alltid är lätt att heta Fatima i Sverige.Inte blir det lättare nu:idag förstår jag Fatima bättre.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-02-17 00:24:00
|
|
Calle Z |
På vilket sätt är din profet Muhammed en förebild? Förklara gärna det för mig.
På vilket sätt var din profet en förebild när det gäller antalet äkta fruar? På vilket sätt var din profet en förebild när han äktade en nio årig flicka? Ett barn!
Du vill värna om tryck och yttrande friheten? Samtidigt så skall man inte kränka andra människor! Hur får du ihop det? Personligen så blev jag kränkt av din text! Där du utmålar Muhammed som en profet och som en förebild!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-02-17 01:55:00
|
|
Realist |
Tack Daniel
Först vill jag gratulera till sonen som faktiskt bär på ett namn som har tillhört till en av världshistoriens mest inflytelserika människa som någonsin har funnits.
Din artikel är en frisk bris här på sidan, tack för den.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-02-17 14:04:00
|
|
SpliffStar |
Du säger att du är för yttrande-/& tryckfrihet men vill samtidigt uppmana till att inte publicera bilderna?! I ett öppet samhälle får man tåla att någon försöker provocera en. Man får låta andra människor tycka vad de vill om Mohammad, passar det inte så bor du i fel land. forts.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-02-17 14:04:00
|
|
SpliffStar |
Du skriver att du önskar att dina barn får växa upp i ett lika fritt samhälle som du, men ändå vill du införa begränsningar?! Självdistans verkar vara ett okänt begrepp för många muslimer, jag kan inte förstå hur ni tänker? Hur kan man rättfärdiga mord och förföljelser som "straff" för en teckning? Hör du inte själv hur sjukt det låter?!
|
| |