|
Inlägg #1: Postat: 2006-02-14 13:36:00
|
|
Janne B |
Leif-Arne / Jag har en känsla av att du säger en viktig sak bara så där halvvägs! Vad är problemet med dessa självutlämnande böcker?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-02-15 10:29:00
|
|
Leif-Arne |
Problemet med "Vingklipp ängel" är att den, fastän detta inte har varit förfatarens avsikt, inspirerat unga flickor till bl.a. självskärning. Dessutom finns, enligt uppgift, i boken råd och tips i själva handhavandet. Självklart kan sådana beteenden inte enbart förlaras med inspiration från en bok, men nog har boken orsakat spridning av detta.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-02-15 10:31:00
|
|
Leif-Arne |
Där finns på nätet communitys där man disskuterar kring sin självskärning, en slags självdestruktiv subkultur i vilken Berny P har blivit en ikon. Det är i sanning en märklig värld, understundom.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-02-15 10:59:00
|
|
Janne B |
Jaha, tack för svar. Det klarnade en del.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-02-15 14:21:00
|
|
Sunny |
LA: Det är min största invändning ja enda emot boken oxå. Den smittar! Som du säger blir Berny en ikon när hon borde vara ett varnande exempel. Men att hon ger alla dessa flickor röst är ju jättebra.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-02-15 15:22:00
|
|
Leif-Arne |
5 Det är jätteviktigtatt töserna känner sig lyssnade på, men jag blir så förpuppat frustrerad av att de skall behöva fördärva sig själva. Visst vet jag att smärta kan ge endorfinkickar, men i ett specifikt fall i min närhet så har någon förmått tösen att träna boxning i stället. Det ger åxå endorfinkicka både av smärta ibland, samt av fysisk trötthet ofta. Försöka flytta fokus liksom. Dessutom är det ett ypperligt sätt att ge utlopp för aggressioner att slå på säck.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-02-15 23:40:00
|
|
Sunny |
Ja det fins massor av andra sätt att skaffa sig kickar!
De borde ta upp sådana alternativ på den där sajten i ställte för att frossa i bästa sättet att skära sig. Man Berny har i alla fall dragit fram eländet i ljuset o givit dem en röst.Förhoppningsvis blir de mera sedda nu o får bättre chanser till hjälp?
|
| |