Inlägg #1: Postat: 2006-02-13 13:41:00
|
Bongo Bongo |
Så skulle det stå: Välbehövligt, särskilt som det titt som tätt dyker upp exempel på deppighetskultur här på Sourze.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-02-13 14:57:00
|
jag |
Det verkar som om du tycker det är orättvist att Berny har fått uppmärksamhet, det är bra att någon syns och hörs så att ni alla får uppmärksamhet... allt kanske inte är bra men vem är vi att döma.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-02-13 17:02:00
|
Beckisbarnet |
Jag tycker det är bra att Berny har fått uppmärksamhet. Hon berättar ju om sina problem och det är väl intressant? Att hon är duktig och intelligent samt har sjukdomsinsikt betyder ju nödvändigtvis inte att hon ömöjligtvis kan vara psykiskt sjuk, men skribenten tycks resonera som om att om man är sjuk så skall man hålla tyst hellre än att säga flaska, annars kan det aldrig vara synd om en. Verkar märkligt enligt min mening. Dåligt!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-02-16 14:06:00
|
AnnaSofia |
Eftersom jag fått en del kritik så ska jag försöka bemöta det mest relevanta.
1. Nej jag är inte ett dugg avundsjuk på Berny Pålsson. Däremot blir jag upprörd över att genom henne generaliseras självskärare. Alla ser inte ut som henne eller vill göra det heller.
2. Ja, det bra att psykiskt sjuka syns. Men det får vara någon måtta på gnället.
|
|