|
Inlägg #21: Postat: 2006-02-16 23:01:00
|
|
MLJohansson |
Någonstans här skrev någon att "bättre att ta ett skitjobb en tid för att få in en fot i arbeslivet o känna att man är på väg"... så ser det inte ut idag, man kan gå från skitjobb till skitjobb, men INTE komma upp sig. Har man jobbat som telefonförsäljare för tio olika produkter så inte fan vill nån ha dig på nåt finare ställe för det! ---
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2006-02-20 13:27:00
|
|
antonw |
Om ni är intresserade ska jag imorgon, tisdag den 21/2, prata om min syn på arbete på P1, 9.20 till 10.00. Ganska mycket utifrån den här artikeln.
Det här bygger på att det inte inträffar några enorma nyhetshändelser idag, vi hoppas på att det inte gör det va?
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2006-04-07 07:02:00
|
|
sphincter |
Vem betalar for huset som du sitter och spelar Zelda och Final Fantasy i? Hur ska du fa tag pa pengar till mat om du inte arbetar? Hur aker man pa semester utan pengar?
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2006-09-18 20:09:00
|
|
HonkyTonkMan |
Jag läste en gång en intervju med en gammal skogsarbetare som jämförde sin egen generation som ung på 1920-talet med de som var unga när intervjun gjordes på 1980-talet. Han sa att det som förstört dagens ungdom var att de fick pengar långt innan nån krävde nåt arbete för dem, medan han själv t ex fått arbeta i många år innan han fått se några pengar. Det ligger en hel del i den observationen.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2008-07-10 20:52:00
|
|
arga gubben |
Är det inte ganska fantasilöst att bara se tråkig och lågavlönad anställning som det enda alternativet till parasitär tillvaro. Det finns ju helroliga jobb som till och med är välbetalda. Men det kräver förstås att man är vid medvetande.
|
| |