George Bush enda politikern med ryggrad

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2006-02-12 00:20:00
AlfVerner
BOMBEN i den muslimska världen är USA, att några bilder i Danmark skulle bli tändröret är bara en slump som kan samordnas p g a dagens snabba nyhetsrapportering.
Inlägg #2: Postat: 2006-02-12 00:28:00
AlfVerner
Anders Fogh Rasmussens misstag är att ha överhuvudtaget tar upp frågan. Denna hopplösa fåntratt ger genom sitt uppträdande frågan POLITISK STATUS. ATT han överhuvudtaget kommenterar frågan officiellt ger frågan politisk status som fundamentalisterna utnyttjar. Det är Rassmussens aningslöshet som gör hela det danska folket ansvarigt i den sjukaste rasismkampanj sen 2:a världskriget.
Inlägg #3: Postat: 2006-02-12 00:30:00
AlfVerner
Frågan om bilderna som kränkande hör hemma i dansk domstol och absolut ingen annanstans och att inte stanna vid den ståndpunkten, utan göda frågan med politisk legitimitet skapar bara ännu mer kaos.
Inlägg #4: Postat: 2006-02-12 09:18:00
Redliner
du går rakt i artikelförfattarens fälla.
Inlägg #5: Postat: 2006-02-12 11:13:00
Janne B
När Aftonbladets chefsdebattör uttrycker beundran för Bush kan man nog utgå från att hon bara vill väcka ytterligare debatt....inget annat. Varför har hon bjuits in hit? För att lugna ner Alf?
Inlägg #6: Postat: 2006-02-12 20:50:00
Friskytten
Svar 2. Vi tar det från början igen. Precis som alltid. Tredje gång denna vecka. Du använder ordet "rasist" fel, du har hittat på en egen hembyggd innebörd. NE: "person som är hemfallen åt rasism särsk. om person som anser att den vita rasen i synnerhet den s.k. nordiska rasen är överlägsen andra"
Inlägg #7: Postat: 2006-02-12 20:51:00
Friskytten
Alltså om ordet rasist i NE. I övrigt får du väl tycka vad du vill om Danmark, danskar och Bush, det spelar ingen roll för mig.
Inlägg #8: Postat: 2006-02-13 05:52:00
stålis
NE använder ordet "rasist" fel. Att ordet "rasist" bara används om vita rasister i vardagligt tal är en rasfördom.
Dessutom talar NE om den "vita rasen". Är det inte "rasism" att tala om olika raser?
Inlägg #9: Postat: 2006-02-13 08:04:00
AlfVerner
Då ska jag hjälpa NE att berätta vad rasism är. "Rasism är en generalisering som man dömmer en hel grupp utifrån." T ex "Judar är giriga" - så är det naturligtvis inte. Vissa judar är giriga, andra inte, ändå fick Hitler genomslag med sin generalisering och kunde med stöd av "sin ariska grupp" påbörja sin förintelse.
Inlägg #10: Postat: 2006-02-13 08:09:00
AlfVerner
Det Rasmussen har gjort är att försvara "DANMARK och DANSKARNA". Det är Rasmussen som accelererat bilden av DANSKARNAS ansvar. "Danskarna" har inte ett dugg med detta att göra och vad jag vet är har det inte varit föremål för prövning i dansk domstol. "Danskarna", "Svenskarna", "Norrmännen" är utsatta för en sinnesjuk rasism, helt i klass med den som ligger till grund för andra etniska rensningar.
Inlägg #11: Postat: 2006-02-13 08:14:00
AlfVerner
Den komiska komedin för MIN DEL, är hur jag under ett helt liv betraktat Israels tillkomst som ett övergrepp mot internationell rätt. Jag anser även att USA:s härjningar undergräver hela demokratibegreppet etc. JAG inkluderas och utsätts för denna rasism. När MIN ambassad, när Danmarks ambassad står i lågor, så är det i rasismens namn MOT MIG.
Inlägg #12: Postat: 2006-02-13 08:21:00
AlfVerner
Föreligger det någon kränkning överhuvudtaget? Är frågan avgjord i dansk domstol? Enligt vårt rättssystem är ingen skyldig förrän dom fallit, ingen döms ohörd. Det är grunden för rättsstaten, INTE gatans parlament och just nu ligger en sjuhelvetes massa kränkningsärenden mot mig, varje bränd flagga är en kränkning MOT MIG och att både stödja Palestina OCH kränkas av oerhört många individer i dessa länder är naturligtvis extra komplicerat.
Inlägg #13: Postat: 2006-02-13 08:28:00
AlfVerner
EN fråga är HELT AVGÖRANDE för mitt ställningstagande: "Är Koranen överordnad svensk lag för den svenske muslimen?" Är den det så handlar det om 100-tals år av demokratiutveckling som urinvånarna ska avstå ifrån och det vet jag inte om dom vill.
Inlägg #14: Postat: 2006-02-13 08:33:00
AlfVerner
En man, en röst - jämställdhet mellan könen, föreningsrätt, yttrandefrihet, religionsfrihet, parlamentarism, "lika inför lagen" etc. Det är möjligt det är fel, men det passar MIG, därför har jag byggt upp mitt liv kring dom förutsättningarna även om jag vet att det är utopier. Jag slåss för utopierna och tror inte på "ett liv efter detta" mer än i meningen det sociala arvet, att jag lever i andra som jag mött, som ett minne, ett intryck.
Inlägg #15: Postat: 2006-02-13 08:43:00
AlfVerner
Det är alltså de fundamentalistiska muslimska grupperna som står för rasismen. NÅGRA gynnas av denna rasism och underblåser den. NÅGRA drar fördelar och förstärker sina positioner genom sin rasism mot de nordiska demokratierna och den interna strid som finns mellan de muslimska grupperna som handlar om "Koranens rätt" eller "Svensk rätt" ska gälla i Sverige sätter agendan för vårt lands nästa politiska fas.
Inlägg #16: Postat: 2006-02-13 08:50:00
stålis
Jag är numera knappast okritisk mot Israel eller USA, men jag håller inte med dig helt i din kritik på de punkterna, trots min upprördhet över Irak-invasionen.
I övrigt dock, så håller jag med dig om allt.
Inlägg #17: Postat: 2006-02-13 09:09:00
Janne B
13 Alf/ Citat:EN fråga är HELT AVGÖRANDE för mitt ställningstagande: "Är Koranen överordnad svensk lag för den svenske muslimen?" // Det är fördomsfullt att prata om den svenske muslimen som ett enhetligt begrepp..Muslimer i Sverige liksom kristna finns efter hela åsiktsskalan. Jag är övertygad om att de flesta muslimer här som flytt från Koranländer menar att Lagen är viktigare. Så frågan är egentligen hur många fundamentalister vi har här och om de är skadliga, farliga på något sätt?
Inlägg #18: Postat: 2006-02-13 10:15:00
AlfVerner
17>Det var det dummaste jag läst på länge. Det är alldeles SJÄLVKLART att den som aspirerar och har för avsikt att ha och behålla ett svenskt medborgarskap och som dessutom fått skydd JUST med stöd av vårt demokratiska synsätt, villkorslöst ska underordna sig landets demokratiska lagar och principer. Att man sen får utöva sin religion fritt under samma lagars skydd är en ren bonus.
Inlägg #19: Postat: 2006-02-13 11:29:00
Janne B
Hejsan Alf/ Då är det bara att hoppas att du inte råkar ut för fler dumbommar under dagens lopp utan bara folk som håller din fina klass. Må väl.
Inlägg #20: Postat: 2006-02-13 14:20:00
stålis
Tänk på Johannes Uppenbarelse: antingen varm eller kall, den som är ljummen vill Gud spotta ur sin mun!
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...