Inlägg #1: Postat: 2006-02-11 18:07:00
|
Unto S |
Ibland undrar man om det är rasism eller egna mindrefärdighetsproblem som gör att man hindrar andra folkslag att njuta av mänskliga rättigheter. Artikel 1 har danskarna skymfat i flera års tid. Mogens Glistrup var nog den första med invandrarhat.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-02-11 18:08:00
|
Unto S |
Vi har yttrandefrihet! Det påstår jag nästan i alla fall. Den liberala yttrandefriheten är perfekt när det gäller samhället och politiken utanför fabriksportarna. Innanför är yttrandefriheten förbjuden. Jag har själv fått utstå det. Som förtroendevald jämförde jag företagets metoder bl.a. med Rupert Murdoch i veckobrevet. Det borde jag inte ha gjort. Jag hotades med avsked. Företagets advokater avrådde företaget, det skulle inte se snyggt ut för ett borgerligt mediaföretag.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-02-11 18:10:00
|
Unto S |
Visst är yttrandefriheten bra! En gång skrev jag ett pressmeddelande jag skickade den aldrig till media, det var bara en yttrandefrihetsprovokation. Vice VD:n fick avbryta sin resa i USA och komma hem på stubben. Den gången handlade meddelandet om störningar i produktionsprocessen och ledningens åsikt att orsaken var skadegörelse från de anställdas sida.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-02-12 12:36:00
|
Ramona Danlen |
Bäste Unto S yttrandefriheten är aldrig större än vad plånboken är. Förresten så rekommenderar jag att du läser Ben Gurion "Det moderna Israels skapare" av Poul Borchsenius. Då kanske du kan nyansera dig lite i Mellanösternfrågorna.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-02-12 13:29:00
|
Unto S |
Hur var det med Sternligan? Dessa sionistiska terrorister som mördade utöver massor av palestinier även den brittiska ministern Lord Moyne och FN-medlaren, svensken Folke Bernadotte. Hade inte Ben Gurion och co nära kontakter med sionistterroristerna? Många medlemmar i terroristorganisationerna blev senare ledare i Israel. Sternligans terrorism fortsätter i form av sionistisk statsterrorism i Palestina. Se verkligheten med öppna ögon Ramona, även om Ben Gurion hade släktförhållande till dig.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-02-12 13:57:00
|
ts |
Publiceringen av karikatyrerna BEVISADE att det finns en vida spridd rädsla att analysera och kritisera intoleranta aspekter hos islam i Europa.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-02-12 14:15:00
|
Unto S |
He-he!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-02-12 16:38:00
|
Ramona Danlen |
Till Unto S Det går inte lära en blind att se. Gör ett försök att läsa boken. Den är INTE skriven av en jude ej heller en muslim utan av en protestantisk präst. Det kanske gör dig aningen mer nyanserad.Kanske!
|
|