Islam rules

Showing page 6 of 8: 1  2  3  4  5  6  7  8
Inlägg #101: Postat: 2006-02-11 22:38:00
Friskytten
Ja, jösses. Det är ju precis som att det finns två infödda folkslag i Sverige: Eliten och folket, och det känns som om eliten i sin tur är ett främmande folkslag som kommit hit och ockuperat maktpositionerna. Detta främmande folkslag är ett slags irrande kosmopoliter med sin enda hemkänsla i varandras högtflygande reformidéer tänker jag nu.
Inlägg #102: Postat: 2006-02-11 22:45:00
Friskytten
Sunny. Jag tycker ibland att man får ett slags vänner på sajter som denna där människor som har ett djupt och starkt behov av att diskutera svåra och angelägna ämnen samlas. Människor som råkar fundera på samma saker som en själv. Det är inte samma sak som "vanlig" vänskap, men jag tycker nog personligen att det kan ha stort värde ändå på sitt speciella sätt. Man utbyter synpunkter, och utbyter kanske en del vänligheter när man tycker att någon sagt något bra på ett bra sätt osv.
Inlägg #103: Postat: 2006-02-11 22:50:00
Janne B
Här har skrivits mycket sant och vettigt en stund. Kanske kan tilläggas att män blir vänner i arbete och pulande med en bilmotor t.ex. Sällan över en god kopp kaffe med kaka eller vin. Som kvinnor brukar bli. Män växer ihop i väl organiserade former som idrottslag.Kvinnor behöver inte organisera sig, de söker ögonkontakt...Ja detta var för generell skrivet men nog har jag en del rätt.
Inlägg #104: Postat: 2006-02-11 22:53:00
Janne B
102 Friskytten. Även jag är mycket överraskad över hur nära man kan komma varandra på en sajt så här.Denna förmåga kan vi ju inte ha generna efter stenåldersfarsan.Det har hänt något med oss sedann Bells fick första luren att fungera...
Inlägg #105: Postat: 2006-02-11 23:26:00
GunnarL
93-94/ Mycket väl talat Janne B!
Sedan tycker jag också att en sån här sajt är väldigt trevlig! På något sätt lär man känna Janne B, Sunny m.fl. Ibland får man lust att jävlas lite och attackera folk t.ex. Lars Nilsson o CMO men det är ju egentligen bara på skoj. På något sätt är vi en liten familj där alla vet varandras positioner och åsikter. Och även om vi inte förändrar världen så kommunicerar vi ju i alla fall.
Inlägg #106: Postat: 2006-02-11 23:27:00
Friskytten
103. Tycker inte alls att det var för generellt, utan tvärtom väl "prickat". Man måste verkligen komma ihåg detta att män oftast inte "umgås" som kvinnor, utan mer gör något tillsammans. Och då under något slags organiserade former. Dock tror jag generna verkar mycket långsamt. Fanns väl djungeltrummor förr måhända... Du läser väl Fantomen ibland?
Inlägg #107: Postat: 2006-02-11 23:30:00
Friskytten
GunnarL! Tror vi som har en fungerande diskussion visst förändrar världen. Bara lite, men dock... Utan alla "små" människors tankar skulle de "storas" inte ha någon rotmylla att växa i. Liksom. Så känner jag i alla fall. Lite självrespekt kan vi väl unna oss! Och ibland hör "de stora" också på. Faktiskt.
Inlägg #108: Postat: 2006-02-11 23:32:00
GunnarL
107/ Jag tvivlar... Men Du är i alla fall en både sympatisk och intelligent samtalspartner! Tack skall Du ha Friskytten!
Inlägg #109: Postat: 2006-02-11 23:38:00
GunnarL
97 o99/ Sunny, Det där med ensamhet är ett väldigt personligt begrepp. Jag är uppväxt med massor av kompisar i min barndom, nya kompisar i realskolan, återigen nya kompisar på gymnasium och på universitet för att inte tala om lumpen. Men på lite äldre dagar så väljer jag ofta att så mycket jag kan vara tillsammans med min familj. Det är ändå bara där som den verkliga gemenskapen finns.
Inlägg #110: Postat: 2006-02-11 23:43:00
GunnarL
f/ Gamla kompisar har sina intressen och sina familjer och vi förändrar oss ju alla genom åren. Att umgås bara för att "det skall så vara" eller "av gammal vana" tror jag inte ett ögonblick på. Därmed inte sagt att man inte är vänner - men inte på det djupare sättet.
Inlägg #111: Postat: 2006-02-11 23:45:00
Friskytten
107. Allvarligt talat. Lite uppmuntran har stor betydelse för mig. Så varmt tack!
Inlägg #112: Postat: 2006-02-12 02:25:00
Redliner
för min del spelar det ingen roll om svenskar inte vill umgås med mig eller om de tänker illa om mig i sitt stilla sinne. det viktiga är om jag har samma möjligheter som dem på arbetsmarknaden och i samhället i stort. i sverige förekommer det diskriminering, men jag tror att det är värre i italien och i övriga europa. sverige har kommit långt på den punkten - men det finns fortfarande mycket att göra.
Inlägg #113: Postat: 2006-02-12 04:21:00
Piripiri
84-86/ Efter den raddan är det väl inte konstigt att man sätter sitt hopp till multikulturalismen! Normally somebody is nobody. Tillbaka till Erlingvik!
Inlägg #114: Postat: 2006-02-12 08:47:00
El Guatusi
Friskytten: "El Guatasi är liksom feminister oehört förtjusta i historelektioner. Dessa historielektioner dyker liksom plötsligt upp när argumenten som har att göra med nutiden tryter." Jasa. Hort talas om det hemgjorda proletariat av "2:a generationens invandrare" dvs SVENSKAR, men med annorlunda utseende vi skapat? Hort talas om diskriminering pa jobb? Om folk som ej blir inslappta pa krogen?
Inlägg #115: Postat: 2006-02-12 08:51:00
El Guatusi
Detta kombinerat med en mastrande attityd gentemot andra lander. Lyssnar ni nagonsin pa hur svenska ungdomar talar, hur man uttrycker sig om invandrare? Jag vet att det ar fult att lyssna pa andras konversationer, men ibland ar det svart att inte ta notis om vissa harresande uttryck. Sjalv minns jag lumpen, dar t o m befalen kallade afrikaner "hockeypuckar". Tona ner fortraffligheten, landsman!
Inlägg #116: Postat: 2006-02-12 08:59:00
El Guatusi
GunnarL: "ElG borde snart tona ner sina lektioner! Han håller ju till i maffians och ficktjuvarnas land ". Och detta var alltsa INTE ett rasistiskt uttryck?? Italien har sin mafia, men aven Leonardo da Vinci, Galileo Galilei, Michelangelo, Vivaldi, Botticelli, Verdi, Tiziano, Fellini, Dante, Giotto, Caravaggio, Marco Polo, Rafael, Calvino, Toscanini, Armani, Ferrari, Dario Fo, Pasolini, Visconti, De Sica.....
Inlägg #117: Postat: 2006-02-12 09:02:00
El Guatusi
GunnarL: "Att anklaga hela svenska folket för att vara rasistiskt? Ta dig i Dalen, ElG!" Ursakta mig, VAR sager jag att hela svenska folket ar rasistiskt? Ingenstans, ty jag menar inte det. Daremot anser jag en viss sorts rasism vara accepterad i svensk kultur. Om du rannsakar ditt samvete tror jag du kommer fram till samma sak.
Inlägg #118: Postat: 2006-02-12 09:07:00
El Guatusi
Jag larde kanna min f d flickvans fran Iran broder under en semester i Spanien, sedan tjejen tvingats aka hem pga jobb. Det var en omtumlande upplevelse, kan jag lova. De hade levt over 15 ar i Sverige, var hogutbildade o talade perfekt svenska, men forklarade att jag var den forsta svensk de lart kanna under alla ar!
Inlägg #119: Postat: 2006-02-12 09:09:00
El Guatusi
De berattade, att svenskar ofta fragar dem hur de trivs i Sverige, men pa ett aggressivt satt som bara tillater en typ av svar. De berattade om diskriminering pa krogen o liknande. Till sist hade samtliga tre broder flyttat utomlands, en till UK, en till USA, en till Norge.
Inlägg #120: Postat: 2006-02-12 09:20:00
El Guatusi
Det faktum att vi saknar rasistiska partier i Sverige och att fa aggressioner numera intraffar innebar inte att rasismen inte ar ett problem i Sverige. Jag marker sjalv hur svenskar med utlandskt utseende ofta lever upp nar de kommer till Italien, som om de blivit "befriade". Ska det behova vara sa?
Showing page 6 of 8: 1  2  3  4  5  6  7  8
Laddar...