Islam rules

Showing page 2 of 8: 1  2  3  4  5  6  7  8
Inlägg #21: Postat: 2006-02-10 16:54:00
Unto S
Härmed åsyftas att alla som tar ställning för Jyllands-Postens publicering av nidbilderna är människor som hånar, spottar och sparkar en liggande, dvs. danska muslimer. Samt att de hånar, spottar och sparkar på FN:s deklaration för mänskliga rättigheter. – Jag får påminna följande. Artikel 1. Alla människor äro födda fria och lika i värde och rättigheter. De äro utrustade med förnuft och samvete och böra handla gentemot varandra i en anda av broderskap.
Inlägg #22: Postat: 2006-02-10 17:06:00
Unto S
En gång till. Försök inte att ändra innehållet. Jyllands-Postens nidteckningar var riktade mot danska muslimer. Det gick i kampanjen för att öka upplagan och att håna, spotta och sparka på de utsatta muslimerna. Muslimerna försökte påpeka detta i tre månaders tid utan resultat. Istället fortsatte danskhetens bevarade sina attacker. Efter tre månader visades nidbilderna för trosfränder i Mellanöstern. I Danmark är vanliga hederliga muslimer rädda. I muslimska länderna sprakade helvetet lös.
Inlägg #23: Postat: 2006-02-10 17:28:00
CMO
Muslimer har det bättre i Danmark än i Syrien, bättre i Israel än i Jordanien eller Iran, bättre i USA än i Pakistan just pga av att den typen av frihet som tillåter JP och andra tidningar att publicera sådant som som vissa inte gillar. Unto hånar spottar och sparkar på de som verkligen ligger ned dvs alla de som med livet som insats kämpar mot islamisterna och för frihet och demokrati i mellanöstern.
Inlägg #24: Postat: 2006-02-10 17:32:00
CMO
Om vi inte gillar vad JP skriver kan vi protetsera mot det, publicera nidbilder av danska rasister och främlingsfientliga politiker etc etc. Vi kan bjuda in muslimska grannar på fika vi kan skänka pengar till moskebyggen satsa på att hjälpa invandrarungdomar. Att be om ursäkt för att vår yttrandefrihet är inte rätt väg.
Inlägg #25: Postat: 2006-02-10 17:39:00
El Guatusi
Men Unto, du ar ju inte direkt mannen som respekterar andras tro, politiska overtygelser och livsval. Hur kommer det sig att du blir sa samvetsom just nu? Och om muslimer i Danmark ar sa "liggande", hur vagrata ar da inte muslimer i Iran, Saudiarabien, Pakistan, Indonesien, Sudan, Afghanistan...?
Inlägg #26: Postat: 2006-02-10 17:48:00
Unto S
El Gustavi. När man gör sådana här påhopp kan jämföras med Jyllands-Posten tycker man nog att du borde bifoga bevis för dina påhoppspåstående.
Inlägg #27: Postat: 2006-02-10 17:52:00
El Guatusi
Vilka pahopp? Att jag pastar att du ar intollerant? Det kan val alla konstatera? Mig har du bl a kallat fascist, antisemit, Benito!!! osv osv osv. I morse tror jag du benamnde nagon pisshuvud, men det kanske var en teknisk term? Kan du forklara den lite narmare?
Inlägg #28: Postat: 2006-02-10 17:54:00
Unto S
”Artikel 1. Alla människor äro födda fria och lika i värde och rättigheter. De äro utrustade med förnuft och samvete och böra handla gentemot varandra i en anda av broderskap.” Jag förstår dig CMO, uppfattningen man får av dig är att du inte är skärskilt förtjust i mänskliga rättigheter.
Inlägg #29: Postat: 2006-02-10 18:01:00
bloggeri
Bombhögern fortsätter med sin besynnerlia propaganda. Dom menar att tryckfriheten tillåter vad som helst. Dom har aldrig hört talas o Persbrandt? Tyrckfriheten tillåter inte vad som helst. Det är inte tillåtet att hävda att kungen är oäkting. Eller att Reinfeldt är bög. Eller att Mohammed är terrorist. Tryckfrihet är inte detsamma som att allt är tillåtet. Bilder och ord är samma sak.
Inlägg #30: Postat: 2006-02-10 18:02:00
El Guatusi
Unto: Anser du att du sjalv respekterar dessa vackra principer? Nar du avstar fran att argumentera och kallar folk fascister, idioter, pisshuvuden, rasister och gud vet allt. Forstar du inte, att folk ser dig som en intolerant och hatisk person och att om DU av alla manniskor "forsvarar" Islam sa forstarker det bara mangas overtygelse om att Islam ar en intolerant religion vilken den inte nodvandigtvis ar?
Inlägg #31: Postat: 2006-02-10 18:07:00
bloggeri
Tryckfrihet måste användas med gott omdöme. Därför är bl a världens superledare Bush, Kofi Annan, Blair och Putin överens, teckningarna borde aldrig ha publicerats. Att intellektuella giganter som CMO menar tvärtom är helt i sin ordning. Han spelar i helt andra divisioner. Han menar ju att tortyr på araber bara är nyttigt och stärker deras inställning till civiliserat uppträdande.
Inlägg #32: Postat: 2006-02-10 18:08:00
El Guatusi
Blog: Det offentliga samtalet innehaller ofta osmakligheter och hatisk retorik. Vi har i vart land varldens kanske mest demagogiska och aggressiva feminism. Ska vi forbjuda den ocksa? Tror du inte att man pa satt gor dem till martyrer och bara ger dem vatten pa sin kvarn? Detta ar namligen resultatet av censur, och det borde vi lart oss vid det har laget.
Inlägg #33: Postat: 2006-02-10 18:12:00
Unto S
El Gustavi, tycker du inte att jag har rätt? Fascist kommunisthatare, antisemit med din ensidiga ”bevisföring” skaffar du fler antisemiter, Benito den gången tyckte jag se framför mig en Benito när jag läste dina kommentarer. Pisshuvud Bombhögerns öppenvårdsstudenter vars blöjor inte kan suga mer utan hamnar i huvudet. Du har ju liknande resonemang. När någon kritiserar USA skriver du 20 kommentarer som försöker bevisa att USA-kritikern bör vara en massmördande kommunist.
Inlägg #34: Postat: 2006-02-10 18:13:00
El Guatusi
Just nu har en iransk tidning en tavling i skamtteckningar pa temat Forintelsen. Utmarkt. Ska judiska fundamentalister branna iranska ambassader och hota deltagarna i denna smakfulla kontest? Vad foreslar ni?
Inlägg #35: Postat: 2006-02-10 18:17:00
El Guatusi
Unto: Jag ar antikommunist in i varenda cell av min kropp - men jag ar precis lika mkt antifascist och antinazist. Har det inte gatt upp for dig annu det tror jag sakert? / Antisemit? Vem ar det som forsoker sla larm om antisemitismens lavinartade okning? Och vem var det som sa, "antisemitismen ar liten i varlden idag"? Minns du det?
Inlägg #36: Postat: 2006-02-10 18:18:00
El Guatusi
Det gladjer mig att din forklaring av ordet pisshuvud var sa overtygande - det kommer att starka din trovardighet i framtiden. Bara att gratulera alla Nordens muslimer som fatt en sa skicklig "beskyddare"...
Inlägg #37: Postat: 2006-02-10 18:24:00
Unto S
Jag är inte motståndare till varken yttrandefrihet eller satir eller fula ord. Skillnaden mellan mig och bombhögern är att jag slår uppåt med mina inlägg, i motsats till härskarmaktens lakejer, bombhögern, som alltid slår dem som redan ligger som i fallet Irak. Först lät man irakierna leva hungriga, dö i enkla sjukdomar i tio år 500 000 dog innan man slog till med bombplan, missiler och 160 000 soldater. Eller som nu mot muslimerna i Danmark, håna, spotta och sparka.
Inlägg #38: Postat: 2006-02-10 18:30:00
CMO
Unto kan du ge ett enda exempel på att jag eller ElG hånat danska muslimer i allmänhet?
Inlägg #39: Postat: 2006-02-10 18:44:00
Unto S
El Gustavi. "antisemitismen är liten i världen idag", men du tog bort resten dvs. att antisionismen är stort. Men för dig är det väl antisemitism och antisionism samma sak, vad jag har förstått. Jag kan upplysa dig att jag inte är antisemit men jag är ”arg” antisionist.
Inlägg #40: Postat: 2006-02-10 18:46:00
Unto S
Sionisterna borde handlad annorlunda i likhet med zigenarna. När Indira Gandhi medgav att Indien är zigenarnas ursprungsland fick hon svaret att zigenarna inte vill ha något landområde i Indien utan dom vill leva kvar i sina respektive länder. Och de kunde säga det eftersom de inte har någon religion som säger att de är Guds utvalda folk. Judarnas religion säger att de är Guds utvalda folk, jag uppfattar det som rasistisk. En orsak varför jag är antisionist.
Showing page 2 of 8: 1  2  3  4  5  6  7  8
Laddar...